Za nehodu antonova môže pilot

BRATISLAVA - Hlavnou príčinou januárovej havárie vojenského lietadla An-24, pri ktorej zahynulo 42 ľudí, bola pravdepodobne chyba veliteľa posádky lietadla. Potvrdila to oficiálna správa vyšetrovacej komisie, o ktorej včera informoval minister obrany ...

BRATISLAVA - Hlavnou príčinou januárovej havárie vojenského lietadla An-24, pri ktorej zahynulo 42 ľudí, bola pravdepodobne chyba veliteľa posádky lietadla. Potvrdila to oficiálna správa vyšetrovacej komisie, o ktorej včera informoval minister obrany František Kašický.

Nepreukázala sa naopak technická porucha lietadla. Komisia však nedospela k jednoznačnému záveru, lebo jej podľa ministra chýbali niektoré dôkazy.

Podľa Kašického lietadlo pilotoval veliteľ stroja, ktorý pred klesaním na letisko nezapol kľúčové prístroje. Pilot navyše vraj nedodržal bezpečnú výšku letu, ktorá mala byť najmenej 300 metrov nad najvyšším bodom terénu počas cesty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Armáda poznala výsledky vyšetrovania najtragickejšieho leteckého nešťastia v moderných dejinách Slovenska už skôr a chybu pilota ako príčinu naznačovali predbežné závery. Ministerstvo obrany a armáda však chceli o výsledkoch informovať najprv pozostalých obetí a vládu. Čakali aj na možné sťažnosti proti záverom vyšetrovania od pozostalých.

Pozostalí obetí tragédie už podľa ministra dostali odškodné, ktoré im ešte predchádzajúca vláda Mikuláša Dzurindu odsúhlasila v plnej výške. Výnimkou je odškodné po veliteľovi posádky, ktoré bolo znížené a malo by byť vyplatené v najbližších dňoch. Celková výška odškodného pre všetkých pozostalých je viac ako 67 miliónov korún, doplnil Kašický.

Vyšetrovanie je uzavreté definitívne a nikto pre nehodu stíhaný nebude, keďže pilot, ktorý nehodu zavinil, je mŕtvy, dodal hlavný vojenský prokurátor Mikuláš Gardecký. (čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 067
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 407
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 171
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 537
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 507
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 248
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 074
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 890
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu