začal vydávať svoje romány pomerne neskoro – až hlboko po štyridsiatke.
Stihol však vytvoriť už päť väčších románov, ktoré sa zvyčajne zaoberajú krízou identity a neočakávanej premeny zvláštnej osobnosti.
Nakúkanie do odvrátených stránok ľudskej duše, sondy do vnútorných kríz postáv, ktoré sčista–jasna musia bojovať o udržanie si obvyklého obrazu – o sebe i okolitom svete bez straty dôvery – to je jeho parketa.
Suter potom vytvára na báze psychologického substrátu hraničné príbehy s príchuťou trileru v zmiešanej zóne psychologického a kriminálneho aspektu. V príbehu svojej predposlednej knižky Odvrátená strana Měsíce z vydavateľstva Odeon (tá najnovšia Diabol z Milána vyšla v lete tohto roku) využíva autor ako zdvojený spúšťač zmeny osobnosti obľúbené halucinogénne drogy a výrazný vzťah hlavnej postavy k oveľa mladšej milenke.
Láka ho kríza identity, manipulácie so spomienkami, nedobrovoľná až vražedná zmena charakteru. Uvoľnenie potláčaných pudov pod vplyvom narkoticky pôsobiacich húb tak nevyvoláva meditatívny stav s explóziou tvorivosti, ale končí sa pomerne tragicky - nezvládnutý trip vyvolá nepochopiteľnú ľahostajnosť, neschopnosť milovať, zvrátene vražednú ukrutnosť.
Z blazeovaného a mimoriadne úspešného právnika, hlavnej postavy románu, sa stáva s prírodou splývajúca nemilosrdná beštia, ktorá má síce občasné výčitky svedomia, ale v konečnom dôsledku podlieha krutým živočíšnym inštinktom, je neschopný návratu a svoj život končí ako štvaná zver.
Titul remeselne veľmi dobre zvládnutého príbehu je odvodený od nesmrteľnej skladby kultovej skupiny Pink Floyd a má presnú dávku napätia, atraktívnej a viacrozmernej exotiky i sociálny rozmer.
Autor: Pavel Malovič (Autor je publicista)