Díleri chodia aj cez ordinačné hodiny

BRATISLAVA - Zástupcovia farmaceutických firiem chodia za lekármi počas ordinačných hodín.

Lekári neraz pred pacientmi dajú prednosť zástupcom farmaceutických firiem. ILUSTRAČNÉ FOTO - TASR


BRATISLAVA - Zástupcovia farmaceutických firiem chodia za lekármi počas ordinačných hodín.

"Plnú čakáreň si nevšímajú ani ľudí sa nepýtajú, či im to neprekáža, drzo sa predbehnú a sestrička ich po zaklopaní pustí," sťažuje sa pacientka Jana zo Stupavy, ktorá si pre lekárske vyšetrenie vzala deň dovolenky. V čakárni strávila tri hodiny a za ten čas vošli do ambulancie traja zástupcovia firiem. Čakajúcich pacientov obrali o hodinu času.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci ľudí takéto situácie rozčuľujú, nesťažujú sa. Hovorkyne košickej aj trenčianskej župy potvrdili, že samospráva nedostala ani jednu takúto sťažnosť. "Farmaceutickí díleri do ambulancií chodia. Je to normálny jav, o ktorom vieme. Je vec každého lekára, ako si ich návštevy zorganizuje," povedala hovorkyňa košického župana Zuzana Bobríková.

SkryťVypnúť reklamu

Mali by sa vopred dohodnúť

Výkonná riaditeľka asociácie farmaceutických spoločností Soňa Strachotová vysvetľuje, že návšteva medicínskeho reprezentanta je pre obe strany pracovným stretnutím. "Reprezentant sa s lekárom dohodne na termíne stretnutia, ktorý lekárovi vyhovuje, pričom je vec lekára, či ho prijme, alebo nie."

Podľa Moniky Lassanovej, vedúcej kancelárie asociácie generických výrobcov, reprezentantom viac vyhovuje čas mimo ordinačných hodín, pretože lekár sa môže lepšie sústrediť na informácie.

Riaditeľ pre vonkajšie vzťahy farmaceutickej firmy Pfizer Štefan Mesároš povedal, že ľudia z ich firmy si každú návštevu dohodnú vopred a termín si vždy určuje lekár. "Spravidla je to v čase jeho administratívnej činnosti a výlučne nie počas ambulantných hodín," tvrdí. Cieľom návštev je podľa Mesároša informovať lekárov o najnovších klinických a vedeckých poznatkoch.

SkryťVypnúť reklamu

Je to aj v záujme pacienta

Šéf asociácie súkromných lekárov Ladislav Pásztor hovorí, že návštevy sa vopred telefonicky neohlásia vždy. Tvrdí, že záleží na lekárovi, ako ich zmanažuje. Môže ich aj odmietnuť. Pásztor si ich presunul na koniec ordinačných hodín, pričom zástupca firmy sa v jeho ordinácii zdrží tri, štyri minúty. Chápe, že pacientom prekáža, ak im niekto ukradne čo len minútu z ordinačného času.

Všeobecný lekár Peter Lipták s návštevami ľudí z firiem nemá problémy. "Sem ich veľa nechodí." Myslí si, že ak lekár odmietne reprezentanta počas ordinačných hodín, druhýkrát príde po nich.

Farmaceutické firmy podpísali etický kódex, ktorý upravuje aj kontakt zástupcu firmy s lekárom. Podľa kódexu musia lekárski zástupcovia pri dohadovaní stretnutia dodržiavať priania lekára alebo organizačné predpisy zariadenia.

SkryťVypnúť reklamu

Strachotová si myslí, že vzhľadom nato, že ide o poskytovanie aktuálnych odborných informácií, ktoré súvisia s prácou lekára, takéto stretnutie sa má konať počas pracovného času lekára, do ktorého patria najmä ordinačné hodiny. "Aj keď niekedy takéto návštevy nemusia pacienti prijímať pozitívne, treba zdôrazniť, že sú aj v ich záujme."

(dro)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 829
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 069
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 034
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 481
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 3 866
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 764
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 525
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 289
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu