Pri nakupovaní teraz počuť samé Vianoce

"Rolničky, rolničky... Bieeele Vianoce... Tíííchá noc..." Hudbe, ktorá má navodiť "sviatočnú atmosféru", v obchodoch sa v týchto dňoch nedá vyhnúť.

S hudbou v supermarketoch začali veľké reťazce.S hudbou v supermarketoch začali veľké reťazce. (Zdroj: SME - MIRKA CIBULKOVÁ)

"Vytváranie vianočnej atmosféry je celoeurópska trhová stratégia, graduje to až k posledným dňom pred Vianocami," hovorí Ľubomír Drahovský, analytik agentúry na prieskum trhu Terno.

Hudobný "podmaz" sa stal už bežnou súčasťou nakupovania nielen pred Vianocami. S hudbou v supermarketoch začali najskôr väčšie centrá a reťazce. "Hudba vo verejných priestoroch slúži na dokreslenie atmosféry nakupovania. Každý rok si objednávame hudbu s väčším výskytom vianočných skladieb v medzinárodných firmách, čo šíria cez satelit hudbu do viacerých podobných centier v Európe," povedal marketingový riaditeľ obchodného centra Polus v Bratislave Radovan Okrucký.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Slovenské firmy sú stále v marketingu menej agresívne. "Obchodné reťazce robia chybu, že s vianočnou výzdobou začínajú už v októbri, považujem to za nešťastie," myslí si Adrián Ďurček, predseda predstavenstva COOP Jednota. V jej obchodoch Terno sa začala vianočná hudba hrať len v týchto dňoch.

Na vianočnú náladu v obchodoch sa podľa minuloročného prieskumu agentúry Terno sťažuje len pätina zákazníkov. "Bolo to pre nás prekvapením, mysleli sme, že bude prekážať väčšiemu percentu nakupujúcich," hovorí Drahovský.

Pavol Konštiak, prezident Zväzu obchodu si myslí, že ani ustavičné opakovanie rovnakých pesničiek nakupujúcim až tak neprekáža. "Zákazník príde do obchodu len na pár minút, nedôjde mu, že to ide stále dokola." Horšie sú na tom podľa neho zamestnanci. "Patrí to však k ich práci. Neškodí to zdraviu, musia to teda vydržať."

SkryťVypnúť reklamu

Diana Chovancová-Stanková, hovorkyňa firmy Ahold, ktorá vlastní siete Hypernova a Albert, tvrdí, že obsah hudobného vysielania môžu zákazníci ovplyvniť. "Ak by sa sťažovali na hlasitosť alebo repertoár, vieme na to pružne zareagovať. V praxi sme sa však s niečím podobným nestretli."

Sieť Kaufland používa špeciálne komponovanú, veľmi monotónnu hudbu. Podľa Martina Gaertnera, vedúceho úseku marketingu Kauflandu, spoločnosť pracuje na komplexnej inovácii vysielacieho systému.

Sieť Lidl hudbu vo svojich obchodoch vôbec nemá a ani neplánuje. "Vo všetkých našich predajniach nateraz prijímame rovnakú stratégiu: rýchly a pohodlný nákup bez hudby," reagovala hovorkyňa Lidlu Česká republika Monika Šrámková.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 955
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 530
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 872
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 838
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 155
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 499
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 594
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 1 559
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu