Vyšetrovateľ zároveň podal návrh na zastavenie trestného stíhania Štefana Halásza z Moldavy nad Bodvou, ktorého po nehode obvinili ako vinníka nehody.
Nehoda s tragickými následkami sa odohrala 15. júna medzi obcami Turňa nad Bodvou a Drienovec, na križovatke hlavnej cesty z Rožňavy do Košíc a odbočky do kameňolomu. Langoš narazil služobnou Škodou Octavia do multikáry naloženej kamením. Korbu nákladného auta, ktoré riadil Halász, náraz odtrhol a odhodil vedľa cesty. Osobné auto bolo úplne zdemolované a zasypané kamením.
Hlavnou príčinou nehody bola podľa oficiálnej správy neprimeraná rýchlosť a nedodržanie povinnosti "plne sa venovať vedeniu vozidla a sledovať situáciu v cestnej premávke". Znalec konštatoval, že Langošova Octavia išla rýchlosťou v rozmedzí od 148,2 po 163,8 kilometra za hodinu na ceste, na ktorej bola maximálna dovolená rýchlosť 90 kilometrov za hodinu.
Blízkemu priateľovi Jána Langoša, exministrovi kultúry Ladislavovi Snopkovi, sa zverejnené výsledky vyšetrovania nepozdávajú. Kardinálnou otázkou podľa neho je, čo bolo príčinou a čo dôsledkom havárie. "Tragédia sa stala na rovnom a prehľadnom úseku, cesta bola suchá, viditeľnosť optimálna. Pochybujem, že by Jano nezbadal ten nákladiak," hovorí Snopko.
Podľa pôvodnej policajnej verzie zrážku zapríčinil vodič multikáry, ktorý pri výjazde z odbočky na hlavnú cestu nedal blížiacej sa Octavii prednosť v jazde. Zástupca policajnej hovorkyne teraz povedal, že vodič multikáry "nevytvoril náhlu prekážku" a Ján Langoš "nebol pri svojej jazde obmedzený".
"Keby nebol pri jazde obmedzený, nebol by sa zabil. Zásadná otázka teda je, či vodič multikáry dal, alebo nedal prednosť v jazde," myslí si Snopko. (sen)