škodlivú potravinu. Reklamy na syr nebudú môcť vysielať televízie počas detských programov.
Opatrenie je prekvapujúce nielen pre domácich, ale aj pre cudzincov. Britský turistický úrad totiž hrdo vyhlasuje, že v Británii sa vyrába viac druhov syra ako vo Francúzsku.
Nové opatrenie pre vysielanie reklamy v televízii určuje, že reklamu na syr v budúcnosti nemôžu vysielať počas detských programov a vysielaní, ktoré majú veľkú časť detských divákov. Zákaz je súčasťou vládnej kampane, ktorá sa snaží obmedziť reklamu na jedlá s vysokým podielom tuku, soli alebo cukru. Prieskumy ukázali, že televízna reklama má nepriamy vplyv na to, čo deti jedia. Zástupcovia mliečneho priemyslu označili za zvláštne, že regulačný úrad považuje syr za škodlivejší ako zemiakové lupienky, cheesburgery alebo čokoládové sušienky. Podľa prijatých pravidiel by sa do kategórie škodlivých jedál dostalo aj materské mlieko.
Podľa predsedu parlamentnej skupiny pre syr poslanca Dana Regorsona je poburujúce, že na zozname nevhodných potravín sú syry, kým diétna Cola, ktorá nemá žiadnu výživnú hodnotu, je podľa zoznamu pre deti vhodná.