Reklama na tabak a víno nebude

BRATISLAVA – Parlament na tlak poslancov zdravotného výboru nevytvoril liberálnejšie podmienky na reklamu cigariet a alkoholu. Vládny návrh zákona o reklame mal zmierniť zákaz reklamy na tabakové výrobky a víno.

BRATISLAVA – Parlament na tlak poslancov zdravotného výboru nevytvoril liberálnejšie podmienky na reklamu cigariet a alkoholu. Vládny návrh zákona o reklame mal zmierniť zákaz reklamy na tabakové výrobky a víno.

V zákone sa počítalo s reklamou na cigarety na ploche menšej ako 2 metre štvorcové. Možná však bude porovnávacia reklama, ktorá doteraz nebola možná. V tomto druhu reklamy sa môžu porovnávať dva produkty, ktoré majú slúžiť na rovnaký účel. No nesmie znevažovať konkurenta a nesmie byť klamlivá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Poslanci sa po prijatí zákona nevedeli zhodnúť v tom, či sa budú na verejnosti ďalej objavovať nápisy tabakových firiem na slnečníkoch, stoloch alebo stoličkách napríklad na peších zónach. „To je ten problém. Keď tam nemáte názov cigareta West, nie je to cigareta. Toto bol rafinovaný ťah výrobcov cigariet, keď takto pooznačovali kadečo. Ja už tie nápisy ani nevnímam,“ povedala Marta Aibeková (HZDS). Je ale rada, že na autobusových alebo železničných zastávkach sa neobjavia plagáty propagujúce cigarety.

Ján Budaj (LDÚ) aj slnečníky z názvom West považuje za reklamu tabakových výrobkov. Peter Kresák (SOP) hovorí, že treba rozlišovať medzi tabakovým výrobkom a názvom firmy, ktorá produkuje aj iné výrobky. Kresák: „Značka Marlboro je značka, ktorá dnes predstavuje módu, kozmetiku i cigarety. Je druhoradé, s čím tá značka začala.“

SkryťVypnúť reklamu

Minister Harach sa prihováral, aby sa nepreferovala reklama na pivo pred reklamou na víno. Harach: „Väčšina krajín, ak povoľuje reklamu piva, tak povoľuje súčasne aj reklamu vína. Dnes mnohostupňové pivo môže obsahovať viac alkoholu ako niektoré druhy vína. Viedol nás k tomu aj ekonomický aspekt, aby sme stimulovali výrobu vína na Slovensku. Umožnenie reklamy by tomu mohlo prospieť. Toto ma mrzí.“ (sp)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 173
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 573
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 193
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 566
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 387
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 212
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 868
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 853
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu