Pretože dnes dokážeme vyrobiť všetko, oveľa ťažšie je však predať to.
Podobne ako si povolanie lekára, učiteľa, či právnika vyžaduje určité špeciálne vlastnosti a nadanie, ani úspešným predajcom nemôže byť každý. Aj tí, ktorí obchodnícky talent majú, potrebujú aspoň občas vedenie skúsnejšieho človeka. Niekoho, kto im pomôže dodsahovať lepšie výsledky, odhaliť ich skryté rezervy a zručnosti, ktoré málo využívajú.
Pre tých, ktorí chcú úspšne viesť tímy predajcov, je určená ďalšia z radu odborných publikácií vydavateľstva Grada. Napísal ju Karl Herndl, človek, ktorý sám pracoval ako vedúci veľkého tímu predajcov vo veľkej spoločnosti a neskôr viedol mnohé semináre odbrného vzdelávania v tejto oblasti. Práve diskusie z týchto kurzov ho inšpirovali natoľko, že sa rozhodol vytvoriť príručku, ktorá sa na našom trhu objavila pod názvom Jak úspěčně vést prodejní tým.
Kritizuje v nej fakt, že väčšina vedúcich prakticky svojich predajcov neriadi, málo s nimi pracuje a venuje sa skôr administratíve. Prečo je takáto prax bežná? Možno k nej vedie nedostatku schopností pracovať s ľuďmi, možno neznalosť správnych techník. Herndl preto vo svojej knižke problémy vedúcich predajných tímov pomenúva a radí im ako nežiaduci stav zvrátiť v prospech predaja aj zákazníka. (gal)