1 - Fernando Alonso
Nar. 29. 7. 1981 v Oviede (Šp.)
Výška, hmotnosť: 171 cm/68 kg
Počet veľkých cien: 88
Víťazstvá, body: 15 / 381
Prvá veľká cena: Melbourne 2001
Rodinný stav: slobodný
2 - Lewis Hamilton
Nar. 7. 1. 1985 v Tewine (Brit.)
Výška, hmotnosť: 174 cm/64 kg
Počet veľkých cien: 0
Víťazstvá, body: 0 / 0
Prvá veľká cena: Melbourne 2007
Rodinný stav: slobodný
RENAULT
3 - Giancarlo Fisichella
Nar. 14. 1. 1973 v Ríme (Tal.)
Výška, hmotnosť: 172 cm/67 kg
Počet veľkých cien: 178
Víťazstvá, body: 3 / 246
Prvá veľká cena: Melbourne 1996
Rodinný stav: zasnúbený
4 - Heikki Kovalainen
Nar. 19. 10. 1981 v Suomussalmi (Fín.)
Výška, hmotnosť: 170 cm/63 kg
Počet veľkých cien: 0
Víťazstvá, body: 0 / 0
Prvá veľká cena:
Melbourne 2007
Rodinný stav: slobodný
FERRARI
5 - Felipe Massa
Nar. 25. 4. 1981 v Sao Paulo (Braz.)
Výška, hmotnosť: 166 cm/59 kg
Počet veľkých cien: 71
Víťazstvá, body: 2 / 107
Prvá veľká cena: Melbourne 2002
Rodinný stav: slobodný
6 - Kimi Räikkönen
Nar. 17. 10. 1979 v Espoo (Fín.)
Výška, hmotnosť: 175 cm/62 kg
Počet veľkých cien: 105
Víťazstvá, body: 9 / 346
Prvá veľká cena: Melbourne 2001
Rodinný stav: slobodný
HONDA
7 - Jenson Button
Nar. 19. 1. 1980 v Frome (Brit.)
Výška, hmotnosť: 181 cm/69 kg
Počet veľkých cien: 118
Víťazstvá, body: 1 / 220
Prvá veľká cena: Melbourne 2000
Rodinný stav: slobodný
8 - Rubens Barrichello
Nar. 23. 5. 1972 v Sao Paulo (Braz.)
Výška, hmotnosť: 172 cm/74 kg
Počet veľkých cien: 235
Víťazstvá, body: 9 / 519
Prvá veľká cena:
Kyalami 1996
Rodinný stav: ženatý, 2 deti
BMW SAUBER
9 - Nick Heidfeld
Nar. 10. 5. 1977 v Mönchengladbachu (Nem.)
Výška, hmotnosť: 164 cm/59 kg
Počet veľkých cien: 116
Víťazstvá, body: 0 / 78
Prvá veľká cena: Melbourne 2000
Rodinný stav: slobodný, 1 dieťa
10 - Robert Kubica
Nar. 7. 12. 1984 v Krakove (Poľ.)
Výška, hmotnosť: 184 cm/73 kg
Počet veľkých cien: 6
Víťazstvá, body: 0 / 6
Prvá veľká cena: Hungaroring 2006
Rodinný stav: slobodný
TOYOTA
11 - Ralf Schumacher
Nar. 30. 6. 1975 v Hürth-Hermülheime (Nem.)
Výška, hmotnosť: 178 cm/73 kg
Počet veľkých cien: 163
Víťazstvá, body: 6 / 337
Prvá veľká cena: Melbourne 1997
Rodinný stav: ženatý, 1 dieťa
12 - Jarno Trulli
Nar. 13. 7. 1974 v Pescare (Tal.)
Výška, hmotnosť: 173 cm/60 kg
Počet veľkých cien: 167
Víťazstvá, body: 1 / 175
Prvá veľká cena:
Melbourne 1997
Rodinný stav:
ženatý, 2 deti
RED BULL
14 - David Coulthard
Nar. 27. 3. 1971 v Twynholme (Brit.)
Výška, hmotnosť: 182 cm/75 kg
Počet veľkých cien: 212
Víťazstvá, body: 13 / 513
Prvá veľká cena: Barcelona 1994
Rodinný stav: slobodný
15 - Mark Webber
Nar. 27. 8. 1976 v Queenbayane (Austr.)
Výška, hmotnosť: 184 cm/74 kg
Počet veľkých cien: 87
Víťazstvá, body: 0 / 69
Prvá veľká cena: Melbourne 2002
Rodinný stav: slobodný
WILLIAMS
16 - Nico Rosberg
Nar. 27. 6. 1985 vo Wiesbadene (Nem.)
Výška, hmotnosť: 178 cm/69 kg
Počet veľkých cien: 18
Víťazstvá, body: 0 / 4
Prvá veľká cena: Šakhir 2006
Rodinný stav: slobodný
17 - Alexander Wurz
Nar. 15. 2. 1974 vo Waidhofen Thaya (Rak.)
Výška, hmotnosť: 186 cm/77 kg
Počet veľkých cien: 53
Víťazstvá, body: 0 / 32
Prvá veľká cena: Montreal 1997
Rodinný stav: ženatý, 2 deti
TORO ROSSO
18 - Vitantonio Liuzzi
Nar. 6. 8. 1981 v Locorotonde (Tal.)
Výška, hmotnosť:
168 cm/65 kg
Počet veľkých cien: 22
Víťazstvá, body: 0 / 2
Prvá veľká cena: Imola 2005
Rodinný stav: slobodný
19 - Scott Speed
Nar. 24. 1. 1983 v Mantece (USA)
Výška, hmotnosť: 177 cm/69 kg
Počet veľkých cien: 18
Víťazstvá, body: 0 / 0
Prvá veľká cena: Šakhir 2006
Rodinný stav: slobodný
SPYKER
20 - Christijan Albers
Nar. 16. 4. 1979 v Eindhovene (Hol.)
Výška, hmotnosť: 176 cm/68 kg
Počet veľkých cien: 37
Víťazstvá, body: 0 / 4
Prvá veľká cena: Melbourne 2005
Rodinný stav: slobodný
21 - Adrian Sutil
Nar. 11. 1. 1983 v Gräfelfingu (Nem.)
Výška, hmotnosť: 183 cm/75 kg
Počet veľkých cien: 0
Víťazstvá, body: 0 / 0
Prvá veľká cena: Melbourne 2007
Rodinný stav: slobodný
SUPER AGURI
22 - Takuma Sato
Nar. 28. 1. 1977 v Tokiu (Jap.)
Výška, hmotnosť: 163 cm/60 kg
Počet veľkých cien: 69
Víťazstvá, body: 0 / 38
Prvá veľká cena: Melbourne 2002
Rodinný stav: slobodný
23 - Anthony Davidson
Nar. 18. 4. 1979 v Hemel Hempsteade (Brit.)
Výška, hmotnosť: 160 cm/55 kg
Počet veľkých cien: 3
Víťazstvá, body: 0 / 0
Prvá veľká cena:
Hungaroring 2002
Rodinný stav: slobodný
Šťastie sa vo finiši obrátilo k legende chrbtom
Do poslednej chvíle bojovali vlani o titul majstra sveta 2006 Fernando Alonso a Michael Schumacher.
Španiel na renaulte mal v polovici šampionátu po deviatich pretekoch už 25-bodový náskok a zdalo sa, že titul má už vo vrecku. No skúsený nemecký pilot na ferrari spustil v druhej časti uragán, sťahoval náskok a vo finiši už išli bok po boku.
V predposlednej veľkej cene kariéry v Japonsku však Michaela Schumachera zradil motor, keď jazdil na vedúcej pozícii a v záverečných 250. pretekoch v Brazílii sa rozlúčil 4. miestom - najprv mal v kvalifikácii problémy s palivovým systémom a potom ho pri útoku na prvenstvo zabrzdila poškodená pneumatika. Šťastie sa k legende obrátilo chrbtom, no Schumi aj tak odišiel vo veľkom štýle.
Bodovanie v pretekoch
1. miesto - 10 bodov
2. miesto - 8 bodov
3. miesto - 6 bodov
4. miesto - 5 bodov
5. miesto - 4 body
6. miesto - 3 body
7. miesto - 2 body
8. miesto - 1 bod
Kráľ si už užíva dôchodok
Aj keď ôsmy titul majstra sveta Michaelovi Schumacherovi v závere minulej sezóny ušiel, mnohonásobný rekordér formuly 1 sa v posledných pretekoch v Brazíli rozlúčil s kariérou výkonom hodným šampióna. Teraz si 38-ročný motoristický kráľ spokojne užíva dôchodok.
Priznal i chyby
Do formuly 1 mu pomohla náhoda. Keď sa 25. augusta 1991 pilot tímu Jordan Bertrand Gachot dostal za útok na londýnskeho taxikára do väzenia a v britskej stajni museli pred pretekmi v belgickom Spa narýchlo nájsť náhradu.
Na trhu s talentovanými pretekármi ponúkali neznámeho 22-ročného Michaela Schumachera. Majiteľ Eddie Jordan mu dal príležitosť a naštartoval tak kariéru najväčšieho zo všetkých pretekárov F1.
Čoskoro ho angažoval tím Benetton, v ktorom vybojoval dva tituly majstra sveta a ďalších päť pridal za volantom červeného monopostu ferrari.
Michael Schumacher si získal uznanie, ale zavše aj kritiku za spôsob jazdy, akým sa hnal za víťazstvami. Pamätná je najmä jeho kolízia s Angličanom Damonom Hillom v záverečných pretekoch sezóny 1994, alebo s Kanaďanom Jacquesom Villeneuvom o tri roky neskôr.
"Určite som v kariére urobil aj chyby. Ale o tých sa nehovorí ľahko," vravel pri rozlúčke novinárom v brazílskom Sao Paule. Doplnil, že jeho život najlepšie vystihuje slávna Sinatrova pesnička "My way". Snažil sa ísť svojou cestou.
Lauda: Michael je najlepší
Trojnásobný majster sveta vo formule 1 Niki Lauda má o Schumacherovi jasno. "Je najlepší. Má sedem titulov, nikto toľko nedosiahol. Tu sa nedá povedať nič iné - je najlepší," vravel pre Reuters uznávaný odborník a dodal: "Aj v posledných pretekoch kariéry jazdil perfektne. To ako pár kôl pred koncom predbehol Räikkönena bolo senzačné - ako vždy."
Pat Symonds, hlavný inžinier v tíme Renault, pozná Schumiho z čias, keď spolupracovali v Benettone. A potom stáli v rôznych tímoch proti sebe: "Človek ho nikdy nemohol podceniť, bol ako jastrab. Ale jeho auto vždy bolo perfektné a Michael tiež."
"Vo formule 1 mu patrí miesto vedľa Juana Manuela Fangia, Jima Clarka, Jackieho Stewarta a Ayrtona Sennu. Jeho čísla sú neuveriteľné," zložil mu poklonu dvojnásobný majster sveta Emerson Fittipaldi z Brazílie.
Staronový svetový šampión Fernando Alonso: "Bolo pre mňa cťou s ním pretekať. Vždy, keď jazdil, som prežíval veľký tlak. Bolo však privilégiom ho zdolať."
Manželke sa uľavilo
Po posledných pretekoch v Brazílii sa uľavilo Michaelovej manželke Corinne Schumacherovej, ktorá pred každou veľkou cenou zapálila v kostole sviečku. "Som rada, že skončil a zdravý je doma. Za tých šestnásť rokov mal iba zlomenú nohu," poznamenala. Schumi utrpel spomínané zranenie v sezóne 1999 v pretekoch na Silverstone, keď jeho ferrari vletelo do múra.
Otca si teraz doma vo švajčiarskom sídle Vufflens-le-Chateau na brehu Ženevského jazera naplno užívajú aj deti Gina-Maria (9) a Mick (7). Schuma- cher zabezpečil rodinu, v kariére zarobil 700 miliónov dolárov.
Nasledovníci: Alonso,
Räikkönen a mladá krv
"Keď raz skončím, tak to bude definitívne," vravel ešte vtedy, keď jazdil. No len čo skončil, vynorili sa dohady, kedy sa vráti na pretekárske okruhy. Zatiaľ je ticho.
Vo formule 1 sa skončila éra Michaela Schumachera. Jeho pozíciu zaujal Fernando Alonso, ale na svoju šancu čaká Kimi Räikkönen či jazdci z mladšej generácie. Ťažko sa však nájde taký, čo prekoná Schumacherove rekordy.
Schumi doma drží palce
V príprave na novú sezónu pomáhal Schumi v stajni Ferrari, ukázal sa aj pri testovacích jazdách. Zatiaľ sa však nehrnie do žiadnej funkcie, užíva si
voľnosť.
Minulý piatok sa prišiel do Maranella rozlúčiť s výpravou pred cestou do Austrálie. "Mám pocit, že sme na prvé preteky veľmi dobre pripravení. Všetko, čo teraz môžem pre tím urobiť je, že mu budem držať palce," vravel Michael, ktorý do Melbourne neletel. Tímovú vlajku Ferrari teraz držia Massa s Räikkönenom.
Schumiho rekordy v F1
7 titulov majstra sveta
91 víťazstiev v pretekoch
13 triumfov v jednej sezóne (2004)
7 prvenstiev v sérii (2004)
68 pole position (kvalifikácia)
76 najrýchlejších kôl v pretekoch
154 ráz na stupni víťazov
22 hetrikov (pole, preteky, najr. kolo)
8 víťazstiev na jednej veľkej
cene (Francúzsko)
ako jediný z pretekárov v jednej sezóne (2002) stál po každých pretekoch na stupni víťazov
Formulu obúva už len jeden výrobca - Bridgestone
Na preteky s dvomi zmesami
Tímy počas zimy testovali nové zmesi gúm, ktoré musia vydržať na všetkých monopostoch. To nie je jednoduchá úloha. Gumy sú tvrdšie a už pri testovaní sa
niektorí jazdci sťažovali, že musia zmeniť svoj jazdecký štýl a prístup k nastavovaniu auta. Pre tím sú povolené len dve zmesi na jednu Grand Prix - väčší výber majú na tréning.
Piatkové tréningu budú
o hodinu dlhšie
Ďalšou zmenou oproti minulému roku sú piatkové tréningy. Oproti dvom 60-minútovým tréningom natiahli organizátori celkový čas o jednu hodinu, teda na dva 90-minútové tréningy. Tretí jazdci už nebudú mať k dispozícii vlastné auto, no môžu testovať obe autá "ostrých" jazdcov. Ak
niekomu v piatok "odíde" motor, môžu ho tímy vymeniť bez penalizácie (o 10 miest na rošte dozadu). Táto penalizácia platí až od soboty.
Zákaz vývoja motorov
Od Veľkej ceny Japonska 2006 platí zákaz vývoja motorov. "Zmrazené" pravidlo "engine
freeze" platí až do roku 2010. Týmto chce FIA (Medzinárodná automobilová federácia - organizátor a kontrolný orgán F1) zamedziť rozhadzovaniu peňazí na neustály vývoj pohonných jednotiek.
V kokpite pribudne ďalšie svetielko
Každý monopost má od tohto roku súbor niekoľkých svetielok, umiestnených v kokpite tak, aby ich pilot zaručene zbadal. Žlté, modré a červené LED diódy ovláda kontrolná veža a inicializuje ich podľa situácie na trati (rovnako ako vlajky traťových maršálov). Ďalšie svetielko je umiestnené na vrchnej strane kokpitu, blízko hlavného vypínača. Toto svetlo je prepojené na čiernu skrinku a informuje traťových maršálov a doktorov o sile havárie.
Keď vyjde bezpečnostné
vozidlo, boxy sa zavrú
Zatiaľ čo v minulosti piloti rýchlo zaliezli do boxov na strategickú výmenu v momente, keď vyšlo na trať bezpečnostné vozidlo Safety car, tento rok to už nie je možné. Boxy sa uzatvoria v momente, keď Safety car vyšlú na trať. Všetky autá sa musia zoradiť za týmto vozidlom, a tí o kolo pomalší dokonca musia Safety car predbehnúť a zaradiť sa na koniec. Až potom sa môžu začať pit-stopy.
Obmedzili testovanie
A napokon posledná významná zmena: tímy svorne súhlasili s dodržaním 30 000 testovacích kilometrov za rok. T.j. žiadny tím nepretestuje ročne viac ako
30 000 km. Martin Trenkler
Jednou z najvýznamnejších zmien v novej sezóne je prechod na jediného dodávateľa pneumatík. Michelin nadobro odišiel z formuly 1 a minimálne do roku 2010 bude tímy obúvať japonský Bridgestone. Aj ďalšie opatrenia smerujú k zníženiu nákladov pre jednotlivé tímy.
Najväčší rozdiel je v pneumatikách
Prvý poľský jazdec vo formule 1 prekvapil vlani ráznym vstupom, zo šiestich štartov za volantom BMW Sauber vyťažil šesť bodov - za 3. miesto v Turecku. Dvadsaťdvaročný mladík ROBERT KUBICA patrí medzi najväčšie talenty F1.
Z trojice jazdcov, ktorí vstúpili do kolotoča F1 vlani v rozbehnutej sezóne ste v novom ročníku zostali osamotený. Čo očakávate od roku 2007?
"Teším sa. Bude to moja prvá sezóna od začiatku. Príprava sa nám vydarila. Už vlani sme v niektorých pretekoch ukázali, že môžeme konkurovať najlepším tímom."
Čo boli plusy a mínusy pri testovaní nového auta F1.07?
"Monopost ukázal, že má veľký potenciál. Mali sme však aj problémy s hydraulikou a s prevodovkou. Postupne sme to odstraňovali. V poslednom teste v Bahrajne ukázalo auto väčšiu spoľahlivosť. Do štartu v Melbourne musíme ešte doladiť nastavenie vozidla, čo by však nemalo byť zložité. Až prvé preteky ukážu, ako na tom skutočne sme."
Ako ste sa vy pripravovali na dlhú sezónu?
"Je to pre mňa iná situácia než vlani. Poznám už všetkých ľudí, v tíme panuje výborná atmosféra. Mal som čas na kondičný tréning, zvládol som celý program na dobrú prípravu."
V čom vidíte najväčší rozdiel v porovnaní s vlaňajším autom?
"Najväčší rozdiel nie je v aute, ale v pneumatikách. Gumy Bridgestone sú iné než sme mali minulý rok. Treba si na to zvyknúť. Je to iný štýl jazdy. Myslím si, že som to zvládol."
V tíme sú veľké očakávania. Cítite sa pod tlakom?
"Vôbec nie. V každých pretekoch sa pokúsim odviesť maximum, aby som dosiahol čo najlepší výsledok."
Na aké výsledky si trúfate v sezóne?
"Dúfam, že vo väčšine pretekov budeme bodovať."
Majstri sveta F1 a víťazi v Pohári konštruktérov
Víťazi MS
1950 - G. Farina (Tal./Alfa Romeo)
1951 - J. M. Fangio (Arg./Alfa Romeo)
1952 - A. Ascari (Tal./Ferrari)
1953 - A. Ascari (Tal./Ferrari)
1954 - J. M. Fangio (Arg./Maserati)
1955 - J. M. Fangio (Arg./Lancia-Ferrari)
1956 - J. M. Fangio (Arg./Mercedes)
1957 - J. M. Fangio (Arg./Maserati-Merc.)
1958 - M. Hawthorn (V.Brit./Ferrari)
1959 - J. Brabham (Austr./Cooper)
1960 - J. Brabham (Austr./Cooper)
1961 - P. Hill (USA/Ferrari)
1962 - G. Hill (V.Brit./BRM)
1963 - J. Clark (V.Brit./Lotus-Climax)
1964 - J. Surtees (V.Brit./Ferrari)
1965 - J. Clark (V.Brit./Lotus-Climax)
1966 - J. Brabham (Austr./Brabham)
1967 - D. Hulme (N. Zéland/Brabham)
1968 - G. Hill (V.Brit./Lotus-Ford)
1969 - J. Stewart (V.Brit./Matra-Ford)
1970 - J. Rindt (Rak./Lotus-Ford)
1971 - J. Stewart (V.Brit./Tyrrell-Ford)
1972 - E. Fittipaldi (Braz./Lotus-Ford)
1973 - J. Stewart (V.Brit./Tyrrell-Ford)
1974 - E. Fittipaldi (Braz./McLaren-Ford)
1975 - N. Lauda (Rak./Ferrari)
1976 - J. Hunt (V.Brit./McLaren-Ford)
1977 - N. Lauda (Rak./Ferrari)
1978 - M. Andretti (USA/Lotus-Ford)
1979 - J. Scheckter (JAR/Ferrari)
1980 - A. Jones (Austr./Williams-Ford)
1981 - N. Piquet (Braz./Brabham-Ford)
1982 - K. Rosberg (Fín./Williams-Ford)
1983 - N. Piquet (Braz./Brabham-BMW)
1984 - N. Lauda (Rak./McLaren-TAG)
1985 - A. Prost (Fr./McLaren-TAG)
1986 - A. Prost (Fr./McLaren-TAG)
1987 - N. Piquet (Braz./Williams-Honda)
1988 - A. Senna (Braz./McLaren-Honda)
1989 - A. Prost (Fr./McLaren-Honda)
1990 - A. Senna (Braz./McLaren-Honda)
1991 - A. Senna (Braz./McLaren-Honda)
1992 - N. Mansell (Brit./Williams-Ren.)
1993 - A. Prost (Fr./Williams-Renault)
1994 - M. Schumacher (Nem./Benetton)
1995 - M. Schumacher (Nem./Benetton)
1996 - D. Hill (V.Brit./Williams-Renault)
1997 - J. Villeneuve (Kan./Williams-Ren.)
1998 - M. Häkkinen (Fín./McLaren-Merc.)
1999 - M. Häkkinen (Fín./McLaren-Merc.)
2000 - M. Schumacher (Nem./Ferrari)
2001 - M. Schumacher (Nem./Ferrari)
2002 - M. Schumacher (Nem./Ferrari)
2003 - M. Schumacher (Nem./Ferrari)
2004 - M. Schumacher (Nem./Ferrari)
2005 - F. Alonso (Šp./Renault)
2006 - F. Alonso (Šp./Renault)
Pohár konštruktérov:
1958 - Vanwall
1959 - Cooper-Climax
1960 - Cooper-Climax
1961 - Ferrari
1962 - BRM
1963 - Lotus-Climax
1964 - Ferrari
1965 - Lotus-Climax
1966 - Brabham-Repco
1967 - Brabham-Repco
1968 - Lotus-Ford
1969 - Matra-Ford
1970 - Lotus-Ford
1971 - Tyrell-Ford
1972 - Lotus-Ford
1973 - Lotus-Ford
1974 - McLaren-Ford
1975 - Ferrari
1976 - Ferrari
1977 - Ferrari
1978 - Lotus-Ford
1979 - Ferrari
1980 - Williams-Ford
1981 - Williams-Ford
1982 - Ferrari
1983 - Ferrari
1984 - McLaren-Porsche
1985 - McLaren-TAG
1986 - Williams-Honda
1987 - Williams-Honda
1988 - McLaren-Honda
1989 - McLaren-Honda
1990 - McLaren-Honda
1991 - McLaren-Honda
1992 - Williams-Renault
1993 - Williams-Renault
1994 - Williams-Renault
1995 - Benetton-Renault
1996 - Williams-Renault
1997 - Williams-Renault
1998 - McLaren-Mercedes
1999 - Ferrari
2000 - Ferrari
2001 - Ferrari
2002 - Ferrari
2003 - Ferrari
2004 - Ferrari
2005 - Renault
2006 - Renault
Ecclestone verí Massovi
Šéf formuly 1 Bernie Ecclestone (na snímke Reuters s manželkou Slavicou, bývalou modelkou), favorizuje na titul po ukončení kariéry Michaela Schumachera jeho bývalého tímového kolegu Felipa Massu z Ferrari.
"Ferrari sa ukazuje ako veľmi silný tím, určite bude miešať karty na najvyšších pozíciach," povedal pred úvodnými pretekmi v Austrálii
76-ročný Ecclestone. Jeden z najbohatších Britov vidí kontinuitu: "Felipe sa vlani od Michaela veľa naučil. Určite mu to pomôže."