Kárali neetickú reklamu

Najviac prehreškov bolo v reklamách mobilných operátorov.

BRATISLAVA. Najviac prehreškov proti etickému kódexu reklamy si v poslednom čase Rada pre reklamu všimla v inzerátoch a šotoch mobilných operátorov.

Rada za neetické považuje inzeráty spoločnosti Orange propagujúce službu Orange Internet expres, v ktorej firma porovnáva svoj produkt s internetovou službou T-Mobile. Na reklamu sa sťažovala spoločnosť T-Mobile, lebo ju vraj v očiach verejnosti diskredituje.

V rozpore s kódexom je aj reklama Orange na telefonovanie na účastnícke čísla vo vlastnej sieti každý deň od 8. do 18. hodiny bezplatne, uverejnená na jej internetovej stránke. Podľa rady zavádza spotrebiteľa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Neetická je podľa rady aj reklama na SMS hru spoločnosti T-Mobile o automobil, pretože pravidlá súťaže neboli „ľahko prístupné a zrozumiteľné pre bežného spotrebiteľa a mohli spotrebiteľa uviesť do omylu“. Spoločnosť Teléfonica O2 zas v televíznom šote podmienky ponúkanej služby uviedla nečitateľným písmom a na veľmi krátky čas.

Reklama na prezervatívy je vraj neslušná

Pravidlá údajne porušuje aj reklama pod názvom Primeros - extra lubrikovaný od spoločnosti Vulkan Intim Brands, pretože podľa rady „využíva metaforické vyjadrenie, ktoré vzhľadom na celkový kontext a použité médium nie je slušné a pripravené s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi“.

V rozpore s kódexom je aj inzerát AAA Auto pod názvom „Prvá cesta novým autom?“, v ktorom zadávateľ zobrazuje produkt spoločnosti Škoda s nápisom - 25 % a názvom „Prvá cesta novým autom?“. Podľa rady inzerát využíva neprimeranú hyperbolizáciu, keď používa konkrétnu značku auta a tvrdenie o znížení ceny auta ihneď po jeho kúpe nie je primerané a preukázateľné.

SkryťVypnúť reklamu

Stromček je v poriadku

Etické pravidlá neporušila podľa rady reklama „Vianoce s Kofolou“, na ktorú sa niektorí sťažovali, že prezentuje nelegálny výrub stromov. „Reklama prezentuje tradičný obraz činnosti spojenej s Vianocami - výber a vyrezanie vianočného stromu - celý akt je poňatý s výraznou hyperbolou, pričom sa nedá jednoznačne tvrdiť, že k tejto činnosti nemal aktér povolenie alebo to nebol jeho majetok,“ píše rada. Previnilcov však nemôže trestať.

Autor: hr

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 245
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 677
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 4 505
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 4 396
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 019
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 860
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 670
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 428
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu