Z bio má byť masový produkt

Obchodné reťazce chcú rozširovať sortiment biopotravín. Problémom môže byť nedostatok dodávateľov.

Biopotraviny by mali byť čoraz dostupnejšie. Širšia ponuka zdravých výrobkov by sa mala okrem špecializovaných predajní objaviť aj v obchodných reťazcoch.Biopotraviny by mali byť čoraz dostupnejšie. Širšia ponuka zdravých výrobkov by sa mala okrem špecializovaných predajní objaviť aj v obchodných reťazcoch. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – MIRKA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA. Veľké obchodné reťazce zaznamenali zvýšený záujem o bioprodukty. Predpokladajú, že v budúcnosti sa o ne bude zaujímať ešte viac ľudí a vo väčšom množstve budú kupovať drahšie, ale „zdravé“ potraviny.

Reťazce ako Tesco, COOP Jednota, Ahodl alebo Kaufland reagujú širšou ponukou alebo predajom svojich privátnych bioproduktov.

„Čím je krajina vyspelejšia, tým je záujem o zdravé stravovanie a uvedomenie si zdravšieho životného štýlu vyššie,“ povedal analytik prieskumnej agentúry Terno Ľubomír Drahovský.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Majiteľka bratislavského obchodu Natur shop s biopotravinami Monika Hojnošová si myslí, že na Slovensku sa tento trend iba rozbieha a je v začiatkoch. Biopotraviny podľa nej kupujú väčšinou mladší ľudia, prevažne ženy a ľudia s vyššími príjmami. „Sortiment biopotravín je totiž drahší než bežný,“ povedala Hojnošová.

Pre Lidl to nie je téma

Obchodné reťazce začínajú s propagáciou biopotravín aj v dôsledku zmeny správania sa spotrebiteľov v ekonomicky silnejších oblastiach. Títo spotrebitelia si zdravé potraviny vyžadujú čoraz viac.

„Veľké reťazce by určite nezavádzali bioprodukty, keby to nebol trend budúcnosti,“ myslí si Hojnošová.

Naopak, spoločnosť Lidl, ktorá prevádzkuje diskotné predajne, zatiaľ od svojich zákazníkov veľký záujem o tieto produkty nezaznamenala.

SkryťVypnúť reklamu

Šéfovia obchodného reťazca COOP Jednota tvrdia, že v súčasnosti im biopotraviny nevyrábajú priamy zisk. Ich dostupnosť v predajniach preto generálny riaditeľ sekcie obchodu Jednoty Vladimír Švarc nazýva „službou zákazníkom“.

Aj ako privátna značka

Analytik Drahovský predpokladá, že na začiatku bude ponuka bioproduktov skromnejšia. „Čím bude rásť dopyt, budú aj obchody reagovať a ponúkať širší sortiment,“ povedal.

Spoločnosť Tesco chystá uvedenie svojej privátnej značky bioproduktov. Na začiatku chce ponúkať hlavne ovocie a zeleninu, pekárenské a mliečne výrobky a mäso.

Firma Ahold, ktorá prevádzkuje sieť Hypernova a Albert chce tiež rozširovať sortiment biovýrobkov a uspokojiť zvýšený záujem zákazníkov. Problémom sú však dodávatelia.

SkryťVypnúť reklamu

„Na Slovensku je obmedzená dodávateľská sieť. Dodávatelia nevedia zastrešiť všetky naše prevádzky, preto je tento sortiment obmedzený,“ povedala hovorkyňa spoločnosti Ahold Diana Chovancová–Stanková. Spoločnosti Tesco a COOP chcú dodávateľov hľadať hlavne na Slovensku.

Ďalšie zvýšenie záujmu o biopotraviny bude v budúcnosti závisieť od marketingu predajcov. Napríklad podľa minuloročného prieskumu agentúry Gfk takmer polovica ľudí skôr súhlasí s výrokom, že bezpečnosť potravy je dôležitá téma, ktorej v skutočnosti nerozumejú.

Podľa analytikov Gfk to môže byť dané malým počtom predajní špecializovaných na predaj takýchto výrobkov, ich vyššou cenou a neznalosťou týchto produktov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  4. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  6. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  2. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  3. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  4. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  6. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  7. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  8. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 272
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 707
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 206
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 591
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 386
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 183
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 805
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 679
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu