Režisérmi hracieho systému turnaja sú už viac rokov marketingoví hráči, ktorých cieľom je udržať pri živote čo najviac tímov najdlhší možný čas. V záujme širokej reklamnej plochy.
Základné skupiny prebiehajúcich MS vypálili extrémne neprekvapujúco. Žiadna vzbura trpaslíkov, žiadny koniec sveta pre niektorého z gigantov elitnej šestky.
Pri postupe troch tímov zo štvorčlennej skupiny je veľký problém nepostúpiť. Navyše, tímy silnej šestky sú bezpečne izolované po dvoch. V Moskve sa naplnil predpoklad, že iba ich vzájomné zápasy ponúknu dramatické súboje v prvom týždni. Stalo sa: Rusko - Fínsko, Česko - USA a Kanada - Slovensko.
Tréneri favoritov zvyknú pred turnajom podliehať alibistickému obrannému reflexu, že v dnešnom hokeji už neexistuje slabý súper, že hokej vie hrať každý.
Po postupe z osemfinálovej fázy zas preladia, že už niet čo vyberať, v hre ostali iba špičkové tímy. Teda predsa boli aj slabí.
Šestnásťdňový svetový šampionát sa po dlhej exhibícii všakovakých operátorov, pív a poisťovní vybaví v záverečných piatich dňoch play off. Od stredajších a štvrtkových štvrťfinále po nedeľňajšie malé a veľké finále. Isté je, že o rok v Kanade sa bude hrať rovnakým systémom. Zatiaľ nie sú signály, že by niekto na kongrese medzinárodnej federácie mal chuť iniciovať zmeny.
Hokejisti však nie sú sami alebo prví, čo sa hlboko ukláňajú sile peňazí. Kopírujú ju domáce ligy s dlhodobou základnou časťou a exponovaným play off. Futbal sa hrá podobne, aj keď nie tak často. Lebo má konkurenciu superbiznisu Ligy majstrov.
Otázky sú vlastne zbytočné, keď konzumentov prestalo rušiť, že vianočné zvonkohry v hypermarketoch nekresťansky naťahujú aj advent.