Experti radia voliť Kóreu pre zimnú olympiádu

Dvadsaťšesť rokov po letnej olympiáde bude Kórea možno hostiť aj zimnú. Jej lyžiarske centrum Pjong-čang dostalo najvyššie známky od odbornej komisie MOV.

LAUSANNE, BRATISLAVA. Včera, presne mesiac pred guatemalskou voľbou dejiska zimnej olympiády 2014, zverejnila svoju 85-stranovú správu hodnotiaca komisia Medzinárodného olympijského výboru. Z tria finalistov najlepšie vyšiel juhokórejský Pjong-čang.

Boj o biele Hry 2010 pred štyrmi rokmi na zasadaní MOV v Prahe rozhodli tri hlasy: o tie vyhral Vancouver pred Pjong-čangom, kým Salzburg vypadol už v prvom kole. Vtedy to bola senzácia. Pred guatemalským zasadaním MOV je úplne iná situácia. V "technickej analýze" 13-člennej hodnotiacej komisie MOV na čele s podpredsedom Japoncom Čiharu Igajom najviac "naj" dostal kórejský kandidát. Jeho koncept ZOH bol hodnotený ako "veľmi vysokej kvality" vo všetkých smeroch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Aj ďalšie dve kandidatúry komisia pochválila, ale inými slovami: salzburská je "všeobecne vysoko kvalitná" a projekt ruského Soči "vysoko kvalitný". Nič nie je rozhodnuté, konečné slovo bude mať 115 členov MOV vo voľbe 4. júla, ale karty sú rozdané. Vzhľadom na zákaz návštev kandidátskych miest je správa pre členov olympijského pléna jedinou hodnovernou orientáciou - veľký vplyv má však aj lobing.

"Soči prehráva," priznal ruský server gazeta.ru. Čiernomorský prístav plánuje najvyšší rozpočet: až 1,517 miliardy dolárov. Takmer všetko je iba na papieri. Najlacnejšie Hry sľubuje Salzburg - s nákladmi necelej miliardy. Komisia jeho rozpočet označila za konzervatívny. "Šance klesli," konštatuje webová stránka rakúskeho ORF, kým salzburský primátor aj predseda NOV tvrdia "sme na dobrej ceste". Hry krátkych vzdialeností majú mínus v chabej podpore ľudí (za ZOH je iba 42 percent a proti 45 percent Salzburčanov), v počte ponúkaných hotelových lôžok aj v projekte mediálneho centra.

SkryťVypnúť reklamu

Najreálnejší sa komisii zdal prostredný rozpočet Pjong-čangu 1,257 miliardy USD. Kórejčania sľubujú ZOH v dvoch centrách s tým, že 90 percent športovísk bude 10 minút cesty z dediny. V Ázii bola zimná olympiáda iba dvakrát, vždy v Japonsku (Sapporo 1972, Nagano 1998), Kórejská republika by bola druhou hostiteľskou krajinou na kontinente. V Európe boli ZOH vlani, v Amerike budú o necelé tri roky. (mo)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 467
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 076
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 666
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 057
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 849
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 580
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 559
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu