rská ekonomika. A keďže sú to všetko vysokoškolskí s medzinárodnými skúsenosťami, zostavili viac ako štyristostránkovú knižku, ktorá je dostatočne podrobná, aby mohla byť aj dobrou učebnicou.
Dnešok ovládajú náhle a turbulentné zmeny, kto chce v takejto situácii úspešne prežiť, musí sa stále prispôsobovať. A tiež sledovať situáciu na trhu, venovať sa inováciám, rozvoju zamestnancov, akosti aj finančným výsledkom. To tvrdia autori knižky Manažerská ekonomika. A keďže sú to všetko vysokoškolskí s medzinárodnými skúsenosťami, zostavili viac ako štyristostránkovú knižku, ktorá je dostatočne podrobná, aby mohla byť aj dobrou učebnicou.
Je rozdelená do dvabástich kapitol, ktoré na seba logicky nadväzujú a zaoberajú sa životom firmy od jej založenia, cez vzťahy medzi základnými ekonomickými veličinami v podniku, a a jeho financovanie, až po sanáciu podniku.
Popisuje fungovanie firmy skutočne krok za krokom, takže okrem študentov môže slúžiť aj podnikateľom, ktorí si tak môžu skonfrontovať svoje postupy a poradie dôležitosrti aké pripisujú jednotlivým činnostiam vo firme.
Pre študentov aj ľudí z praxe môže byť zaujímavá napríklad časť o sanácii firmy. Upozorňuje totiž na to, ako rozpoznať symptómy blížiacej sa krízy, zistiť jej príčiny a vypracovať „záchranný plán“. Autori tvrdia, že pri dobrej príprave môže takýto krízový scenár firmu zachrániť. v opačnom prípade jej hrozí zánik.
Autor: gal