Zdravšie sa pije v mestách

Na vidieku pijú ľudia malinovky oveľa častejšie ako v mestách. Tam sa viac darí minerálkam.

Na vidieku pijú ľudia malinovky oveľa častejšie ako v mestách. Tam sa viac darí minerálkam.


BRATISLAVA. Sýtené, ochutené nápoje, to, čo voláme aj malinovky alebo koly, je najčastejšie kupovaný nealkoholický nápoj na Slovensku. V objemovom meradle mu patrí viac než štvrtina trhu, minerálky nasledujú podľa prieskumu agentúry GfK až po nich.

Nákupy ochutených sýte­ných nápojov ťahajú najmä obyvatelia obcí do 5–tisíc obyvateľov. Na vidieku im patrí až tretina trhu. Naopak, najmenší podiel sýtených nápojov kupujú ľudia v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Súvisí to aj s ekonomickým príjmom domácností,“ vysvetľuje Ľubomír Drahovský z prieskumnej agentúry Terna. Podľa neho ľudia na dedinách chcú najmä rýchlo uhasiť smäd. Neriešia, že pre zdravie sú lepšie minerálky. Naopak, minerálkam podľa neho pomáha, keď hygienici hovoria o škodlivi­nách vody z vodovodu.

Možno pijú z prameňa

„Podiel sýtených nápojov najvýraznejšie zvýšil príchod Lidlu pred tromi rokmi, ktorý rozšíril ponuku cenovo dostupných nápojov,“ potvrdzuje vzťah medzi cenou a výberom nealka aj Helena Uhrinová z agentúry GfK. Vysvetľuje, že nižšia frekvencia nákupov minerálok na vidieku môže súvisieť aj s tým, že na Slovensku je relatívne veľa aj voľne prístupných prírodných prameňov.

Zmenu správania v tomto období potvrdzujú aj čísla Štatistického úradu. Kým v roku 2004 vypil každý občan na Slovensku v priemere 71 litrov ochutených vôd, o rok to už bolo o 25 litrov na hlavu ročne viac.

SkryťVypnúť reklamu

Viac rokov, viac rozumu

Rôzne koly a toniky sa kupujú najčastejšie do domácnosti s gazdinami pred päťdesiatkou.

„Skupina ľudí do 35 rokov najviac podlieha cenovým akciám v obchodoch,“ povedal Drahovský. Dodal, že marketing výrobcov sladených nápojov sa zameriava najmä na mladých.

Zmena životného štýlu na zodpovednejší a s ňou kupovanie viac minerálnych vôd na úkor sladkých nápojov prichádza v domácnostiach, kde má gazdiná nad päťdesiat rokov.

„Minerálky značiek obchodných reťazcov sú cenovo dostupné a rovnako kvalitné,“ tvrdí analytik Drahovský. Privátne značky obchodov produkujú tí istí výrobcovia ako vlastné značky, ktorým tak stúpa celkový objem výroby.


Kliknite - obrázok zväčšíte.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 238
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 675
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 4 531
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 4 373
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 169
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 879
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 689
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 439
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu