V Cannes žiarila skutočná krása

Predstavte si plagát vyrobený z ľudskej krvi, pútač, ktorý pomáha svojmu okoliu. Alebo kozmetickú firmu, ktorá odhaľuje praktiky biznisu s krásou. Na festivale kreativity reklamy v Cannes všedné reklamy nebodujú.

Prvýkrát v histórii festivalu reklamy Cannes Lions získala jedna práca dve hlavné ocenenia Grand Prix vo viacerých kategóriách. Grand Prix v kategórii Cyber a Film si z Cannes odniesol spot „Evolution“, ktorý bol špeciálne vytvorený pre internet kreatívcaPrvýkrát v histórii festivalu reklamy Cannes Lions získala jedna práca dve hlavné ocenenia Grand Prix vo viacerých kategóriách. Grand Prix v kategórii Cyber a Film si z Cannes odniesol spot „Evolution“, ktorý bol špeciálne vytvorený pre internet kreatívca (Zdroj: DOVE)

CANNES. Cannes Lions je najrešpektovanejší a najväčší festival reklamy na svete. Počtom prihlásených prác a delegátov z celého sveta nemá konkurenciu.

Až 11–tisíc zástupcov zadávateľov a agentúr navštívilo jeho 54. ročník, ktorý minulý víkend skončil v slnečnom francúzskom Cannes. Súťažilo 25–tisíc reklám.

Solárny pútač

Kto má ešte stále pocit, že s klasickou reklamou uspeje na svetovom fóre, možno mu spomenúť v Cannes oceňovaný pútač, ktorý nielen odovzdával komunikačné posolstvo, ale ľuďom reálne a na mieste pomáhal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka pripevneným slnečným panelom dokázal zásobovať elektrinou miestnu školu. Táto práca agentúry Net#work BBDO z Johannesburgu pre klienta Nedbank získala najvyššie ocenenie v kategórii vonkajšej reklamy.

Sila komunity

Najvyššie ocenenie v kategórii Cyber získala internetová stránka Nike+, ktorá nebola len o prezentácii firmy a jej produktoch.

Skôr ide o komunitný portál nadšencov behania, ktorý vďaka spojeniu mp3 prehrávača iPode Nano a špeciálneho senzora od Nike dokáže merať zabehnuté kilometre, rýchlosť, alebo kalórie.

Svoje údaje môžu nahrať do svojho profilu na stránke a sledovať nielen svoj pokrok, ale sa aj porovnávať s ostatnými registrovanými užívateľmi, povzbudzovať sa k behaniu a navzájom si odporúčať vhodné trasy. Stránka vám prezradí aj to, že spolu už nabehali vyše 30 miliónov kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Aj Al Gore a Manchester

Okrem oceňovania najlep­ších reklám minulého roku sa v Cannes aj veľa diskutovalo. Čo všetko je už dnes marketing, ukázal aj výber hostí. Okrem zástupcov agentúr prednášal v Cannes aj legendárny tréner Manchester United Sir Bobby Charlton, ktorý hovoril o prepojení slávneho klubu a jeho fanúšikov. Bývalý viceprezident USA, Al Gore, zase pripomenul význam reklamných tvorcov a ich posolstiev v ekologických témach.

Vlastnou krvou

Mediálny záujem spustila aj agentúra Whybin\TBWA & Partners Pty Ltd. Tá štyridsiatim hráčom tímu rugby All Blacks odobrala krv, ktorú po sterilizácii namiešala do farby, z ktorej bola vytlačená limitovaná séria plagátov pre klienta Adidas.

Plagáty boli umiestnené v predajniach tejto športovej značky a mohol ich získať každý, kto si kúpil dres tímu All Blacks. Prepojenie medzi hráčmi a ich fanúšikmi tak symbolizovalo ich DNA, ktoré bolo obsiahnuté v každom plagáte.

SkryťVypnúť reklamu

Absurdné? Ocenené.

Svet 2.0

Počas celého týždňa canneského festivalu ste mohli každý deň navštíviť množstvo seminárov, prednášok, workshopov. Meniace sa spotrebiteľské trendy ovplyvnili aj hlavné témy.

Po mánii webu 2.0, ktorého obsah vytvárajú sami užívatelia, sa tentoraz začalo hovoriť o spotrebiteľovi 2.0, ale aj o tak­zvaných kreatívcoch 2.0.

A samozrejme, preberalo sa, čo dokážu vplyvní blogeri, ako obsah tvorený samotnými užívateľmi ovplyvňuje značky, či kedy sa zastaví prudký rast reklamy na internete.


Autor: Michal Pastier (Autor je copywriter reklamnej agentúry Istropolitana D` Arcy)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 267
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 4 955
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 681
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 960
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 539
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 818
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 620
  8. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 1 520
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu