Zahradník už dvojaké ceny nechce

Diskusiu o vyšších cenách dopravy pre nebratislavčanov označil nový šéf dopravného podniku za nedorozumenie.

Dvojaké ceny cestovného v Bratislave nebudú. Cezpoľní nestratia nárok na zľavu.Dvojaké ceny cestovného v Bratislave nebudú. Cezpoľní nestratia nárok na zľavu. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠĽÁK)

BRATISLAVA. Ľudia dochádzajúci do Bratislavy za prácou alebo štúdiom sa nemusia obávať, že budú za cestovanie v električkách, autobusoch či trolejbusoch platiť viac ako Bratislavčania. Čerstvý šéf bratislavského dopravného podniku Branislav Zahradník zobral späť svoje slová o možnosti dvoja­kých cien zľavnených mesačných lístkov.

Pred dvoma týždňami

„Príjmom Bratislavy sú dane z príjmu ľudí, ktorí tu majú trvalý pobyt. Našu dopravu však využívajú aj ľudia, ktorých dane idú do rozpočtov iných miest,“ vyjadril sa pre SME pred dvoma týždňami predseda pred­stavenstva Dopravného podniku Bratislava Branislav Zahradník.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

A úvahu, žeby pre ľudí, ktorí nemajú v Bratislave trvalý pobyt, platili iné ceny zľavnených a časových lístkov, podoprel príkladom. „Funguje to (takto) napríklad v Tatrách,“ vyjadril sa predminulý týždeň.

Ak myslel na takzvanú tatranskú kartu, za ktorú mohli jazdiť obyvatelia mesta Vysoké Tatry na Tatranských elektrických železniciach, nemal pravdu. Zľavy boli zrušené pred rokom.

Všeobecne má Zahradník pravdu v tom, že zľavy pre domácich by neboli slovenskou raritou. Dvojaké ceny poznajú Košiciach. Aby tamojší dôchodcovia a zdravotne ťažko postihnutí mohli cestovať lacnejšie, musia mať v občianskom preukaze zapísaný košický trvalý pobyt.

Všetko je inak

Dnes Zahradník hovorí, že diskusia, ktorá vznikla po jeho výrokoch o dvojakých cenách, bola len „mediálne nedorozumenie“. „Kvalitné služby chceme poskytovať všetkým zákazníkom bez ohľadu na to, kde bývajú, za rovnakú cenu. O zrušení zliav pre mimobratislav­ských sme neuvažovali,“ hovorí v súčasnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Tvrdí, že jeho cieľom bolo iba diskutovať, ako vykryť dvesto miliónov korún ročnej straty dopravného podniku hlavného mesta. O výraznom znižovaní nákladov nehovorí, peniaze navyše hľadá najmä v bratislavskom VÚC. „Ten prispieva na regionálnu železničnú a autobusovú dopravu, preto je úplne logické, že by mal aj nám. Pretože v rámci kraja v preprave osôb podávame najväčšie výkony a podstatnú časť cestujúcich MHD tvoria práve mimobratislavskí obyvatelia kraja,“ argu­mentuje.

V súčasnosti dostáva podnik od mesta na prevádzku približne 1,3 milirady korún, z lístkov má miliardu. Tento rok prispel magistrát aj dvesto miliónmi korún na nové vozidlá.

Konkrétne čísla o počte mimobratislavských cestujúcich a výške požadovanej dotácie od kraja predseda predstavenstva podniku nepovedal. S vysvetlením, že detaily dostanú do rúk poslanci bratislavského mestského parlamentu v novembri.

SkryťVypnúť reklamu

„Príspevok BSK je jedným z približne 15 ďalších riešení. Ich presná navrhovaná podoba bude známa na jeseň po spracovaní analýz,“ spresnil Zahradník.

Podľa toho, kde bývajú

Bratislavský župan Vladimír Bajan nám prostredníctvom svojej hovorkyne odkázal, že kým požiadavka podniku nebude oficiálna, nemá zmysel o nej rozprávať.

Napríklad poslanec VÚC Peter Flaškár (SMK) si už teraz vie predstaviť podporu dotácie pre dopravný podnik pri hlasovaní v krajskom zastupiteľstve. „Na problém bratislavského dopravného podniku sa možno pozerať ako na problém celého kraja. MHD aj na cestu do práce využíva veľký počet ľudí z priľahlých teritórií mesta,“ hovorí poslanec s trvalým pobytom v Bratislave.

Jeho kolega z SMK Gabriel Agárdy, ktorý bol zvolený za senecký obvod, má optiku opačnú. „Ak kraj nemá v orgánoch dopravnom podniku nijaké zastúpenie, nevidím logiku v takomto postupe,“ vyslovil sa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 324
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 855
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 688
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 201
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 641
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 422
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 732
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 570
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu