Na potravinách bude nový symbol

Prehľadnejšie označenie by malo ľuďom uľahčiť orientáciu v energetickom zložení výrobkov.

(Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Na obaloch niektorých nápojov a potravín sa čoskoro objaví nový údaj. Ten by spotrebiteľom mal uľahčiť orientáciu v energetickom zložení výrobkov a mal by obsahovať aj odporúčanú dennú dávku spotreby výrobkov. Bude na prednej strane obalov.

Spoločnosti postupne na vlastné náklady upravia etikety výrobkov. Mal by sa na nich­ v prehľadnejšej forme uvádzať percentuálny podiel živín, ktoré majú najväčší význam pre zdravie človeka, ako sú napríklad tuky, cukry.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takto označované by mali byť nápoje, instantné polievky, čokolády alebo kávy. Spotrebitelia sa s novými obalmi môžu stretnúť už počas leta. Na Slovensku sa k tejto dobrovoľnej iniciatíve prihlásilo 13 spoločností. Medzi nimi napríklad Coca–Cola, Kofola, Danone či Opavia.

SkryťVypnúť reklamu

Analytik prieskumnej agentúry Terno Ľubomír Drahovský považuje takéto označovanie výrobkov za marketingový ťah a prostriedok lepšej komunikácie. „Firmy sa chcú takýmto spôsobom prezentovať. Označenie totiž významne nezvýši predajnosť výrobkov,“ povedal Drahovský. Slovenský spotrebiteľ podľa neho totiž prioritne porovnáva cenu a kvalitu výrobkov.

Firmy tvrdia, že sa pre takéto označovanie rozhodli na základe výsledkov prieskumu, v ktorom takmer polovica respondentov priznala, že terajšie označovanie je pre nich komplikované a nezrozumiteľné.

Tento program označovania potravín podporuje aj Európske združenie potravinárskeho priemyslu. Na Slovensku ho zastrešuje potravinárska komora. Za údaje uverejnené na obaloch však budú zodpovedať samotné firmy. Členka potravinárskej komory na Slovensku Mária Sedlická predpokladá, že v priebehu niekoľkých rokov môže byť takéto označovanie zapracované aj do legislatívy EÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Označovať výrobky a uvádzať ich hodnoty začalo tento rok aj Tesco, ktoré zároveň uviedlo aj svoju vlastnú privátnu značku. S výsledkami predaja výrobkov s novým označením na Slovensku je spoločnosť spokojná. „Predaj sa rozbehol slušne. Spotrebitelia oceňujú väčšie piktogrami, v ktorých sa vedia ľahšie zorientovať,“ povedala hovorkyňa Tesca Oľga Hrnčiarová. Dodávateľmi týchto výrobkov sú aj slovenskí výrobcovia.

Autor: vf

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 958
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 073
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 871
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 754
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 563
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 397
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 062
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 810
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu