BRATISLAVA. Niektoré reklamné agentúry, ktoré sa uchádzali o zákazku na celonárodnú kampaň o zavedení eura, tvrdia, že tender nebol transparentný a chcú podať námietky na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). Po dvoch neúspešných tendroch je teda pre problémy ohrozený aj tretí tender. Uviedla to vo večernom spravodajstve Slovenská televízia. Protesty agentúr prišli iba deň po tom, ako víťaza tendra - agentúry Creo/Young & Rubicam a Mediaedge:cia Slovak Republic., čo predložili spoločný návrh, vybrala porota. Prvý tender na eurokampaň vyhlásilo ministerstvo financií na začiatku mája tohto roka. O niekoľko dní ho však pre zle nastavené kritériá zrušilo. Druhá súťaž sa začala v polovici mája a vtedy jej zrušenie nariadil ÚVO. V 3. tendri komisia vybrala ako víťaza agentúry Creo/Young & Rubicam a Mediaedge:cia Slovak Republic, konkurenti sú však pripravení výsledky spochybniť. „Podľa nášho názoru hodnotenie neprebehlo v súlade so súťažnými podmienkami, ako boli doručené,“ povedal zástupca jedného z neúspešných uchádzačov Juraj Miško. V podmienkach tendra bolo uvedené percentuálne hodnotenie, vyhodnocovalo sa však na základe bodov. „Máme platné rozhodnutie poroty, ktoré považujem za legitímne a nevidím dôvod, aby bolo akýmkoľvek spôsobom spochybňované,“ povedal splnomocnenec vlády na zavedenie eura Igor Barát.