BRATISLAVA. Opozičná SDKÚ bojuje proti ministerke práce Viere Tomanovej aj inzerátom v bulvárnom denníku Nový Čas.
V inzeráte, v ktorom použila Tomanovej fotografiu, sa SDKÚ pýta, či je možné, že táto osoba je ministerkou práce, sociálnych vecí a rodiny.
Cez Nový Čas komunikuje s voličmi aj predseda Smeru Robert Fico a označuje ho za najobjektívnejší denník.
„Podmienky ponúknuté v uvedenom denníku boli z hľadiska umiestnenia inzerátu pre nás najlepšie,“ povedal hovorca SDKÚ Martin Maťko. „Chceli sme osloviť širšie spektrum občanov.“
Útočná politická reklama je na Slovensku skôr výnimočná, a ak sa objaví, strany sa k nej nepriznávajú.
Pred voľbami si napríklad podnikateľ Siloš Pohanka dal zaplatiť bilbordy, na ktorých si Dzurinda podáva ruku s Vladimírom Mečiarom z HZDS. Pod ním bol text: „Nezabúdame, priatelia Róberta Remiáša“.
Zuzany Martinákovej zo Slobodného fóra sa neznámy objednávateľ na bilborde pýtal, odkiaľ má peniaze. Ľubo Roman sa zasa pýtal voličov, či chcú červenú Bratislavu, keďže jeho protikandidáta na župana, Vladimíra Bajana, podporoval Smer.
Fico inzerát komentovať nechcel. „SDKÚ je podľa vlády len hovorcom a nosičom reklamy súkromných skupín. Vláda na hovorcov a nosičov reklamy nereaguje,“ povedala jeho hovorkyňa Silvia Glendová. Fico podľa nej považuje za svoju opozíciu médiá, nie SDKÚ.
Mediálny analytik Miloš Čermák hovorí, že negatívna reklama je v politike účinnejšia ako v biznise.
Vo Veľkej Británii napríklad britskí labouristi vymysleli bilbordy proti konzervatívnemu lídrovi Davidovi Cameronovi s názvom Dave the Chameleon. Na plagáte bol bicyklujúci sa chameleón. Chceli tým vyjadriť, že Cameron populisticky mení názory.
Sociológ Pavel Haulik si nemyslí, že takýto inzerát zaberie, lebo ľudia reklamu prehliadajú. Politici podľa neho komunikujú cez bulvár pre veľký počet a aj pre zloženie jeho čitateľov–voličov.
Autor: mož