SDKÚ inzerovala proti Tomanovej

„Je možné, aby táto osoba bola ministerkou?“ pýta sa SDKÚ v inzeráte.

BRATISLAVA. Opozičná SDKÚ bojuje proti ministerke práce Viere Tomanovej aj inzerátom v bulvárnom denníku Nový Čas.

V inzeráte, v ktorom použila Tomanovej fotografiu, sa SDKÚ pýta, či je možné, že táto osoba je ministerkou práce, sociál­nych vecí a rodiny.

Cez Nový Čas komunikuje s voličmi aj predseda Smeru Robert Fico a označuje ho za najobjektívnejší denník.

„Podmienky ponúknuté v uvedenom denníku boli z hľadiska umiestnenia inzerátu pre nás najlepšie,“ povedal hovorca SDKÚ Martin Maťko. „Chceli sme osloviť širšie spektrum občanov.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Útočná politická reklama je na Slovensku skôr výnimočná, a ak sa objaví, strany sa k nej nepriznávajú.

Pred voľbami si napríklad podnikateľ Siloš Pohanka dal zaplatiť bilbordy, na ktorých si Dzurinda podáva ruku s Vladimírom Mečiarom z HZDS. Pod ním bol text: „Nezabúdame, priatelia Róberta Remiáša“.

Zuzany Martinákovej zo Slobodného fóra sa neznámy objednávateľ na bilborde pýtal, odkiaľ má peniaze. Ľubo Roman sa zasa pýtal voličov, či chcú červenú Bratislavu, keďže jeho protikandidáta na župana, Vladimíra Bajana, podporoval Smer.

Fico inzerát komentovať nechcel. „SDKÚ je podľa vlády len hovorcom a nosičom reklamy súkromných skupín. Vláda na hovorcov a nosičov reklamy nereaguje,“ povedala jeho hovorkyňa Silvia Glendová. Fico podľa nej považuje za svoju opozíciu médiá, nie SDKÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Mediálny analytik Miloš Čermák hovorí, že negatívna reklama je v politike účinnejšia ako v biznise.

Vo Veľkej Británii napríklad britskí labouristi vymysleli bilbordy proti konzervatívnemu lídrovi Davidovi Cameronovi s názvom Dave the Chameleon. Na plagáte bol bicyklujúci sa chameleón. Chceli tým vyjadriť, že Cameron populisticky mení názory.

Sociológ Pavel Haulik si nemyslí, že takýto inzerát zaberie, lebo ľudia reklamu prehliadajú. Politici podľa neho komunikujú cez bulvár pre veľký počet a aj pre zloženie jeho čitateľov–voli­čov.


Autor: mož

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 339
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 900
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 689
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 179
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 681
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 326
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 711
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 601
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu