BRATISLAVA - V tomto roku sa podobne ako vlani očakáva, že trh s mobilnými telefónmi opäť vzrastie. Mobilný telefón si na Slovensku ešte stále plánuje kúpiť takmer 26 percent Slovákov vo veku od 15 do 79 rokov. Číslo zahŕňa nielen ľudí, ktorí si chcú mobil kúpiť v najbližšom období, ale aj tých, ktorí ešte o čase kúpy nie sú rozhodnutí. Vyplýva to z prieskumu, ktorý koncom minulého roka pre spoločnosť EuroTel vypracovala agentúra GFK Slovakia. Podľa informácií honkonskej spoločnosti Koracell, ktorej dcéra pôsobí aj na Slovensku, v poslednom období viac ako predaj telefónov rastie predaj príslušenstva a náhradných komponentov. Priamo úmerne so záujmom priaznivcov mobilov sa tak dopĺňa aj ponuka príslušenstva najrozličnejších značiek a funkcií. Aj v tomto roku sa očakáva najväčší záujem o puzdrá z pravej alebo syntetickej kože, s priesvitnou fóliou so zatváraním na suchý zips alebo nit. Boj o zákazníkov prinútil výrobcov rozšíriť sortiment priesvitných či dokonca neoprénovových viacfarebných alebo športových prevedení puzdier. Novinkou minulého roka boli plyšové puzdrá zobrazujúce rôzne známe postavičky z kreslených rozprávok. Kryty s decentným dizajnom postupne nahrádza nápadité až extravagantné motívy, ktoré sa najmä v letných mesiacoch stávajú pre mladých ľudí módnym hitom. Bežnou záležitosťou pre podnikateľov a vodičov je prenosné Hands-Free, ktoré si pri telefonovaní nevyžaduje obsluhu rukou. Vyhľadávané sú tiež sieťové nabíjače, ktoré nabíjajú telefón zo siete 220 V. Vďaka inteligentnej elektronike je nabíjací proces rýchly a neškodný. CL nabíjače získavajú energiu potrebnú na nabíjanie dokonca zo zásuvky cigaretového zapaľovača automobilu. Rovnako rýchlo rastie záujem aj o antény, držiaky do auta. V záujme čo najväčšieho oslovenia zákazníka ponúkajú výrobcovia príslušenstva doživotnú záruku. Novinky najrozličnejších značiek pre letnú sezónu budú predstavené na na špecializovanej výstave Cofax 2001.
TOMÁŠ KURTANSKÝ