Hľadajú pozemky na šampanské

Zoznam obcí, ktoré sa budú uchádzať, aby sa u nich vyrábalo šampanské, je tajný. V hre sú veľké peniaze.

PARÍŽ. Dôvodov na oslavy môže mať svet menej, šampanské sa však pije viac. Dokonca toľko, že v oblasti jeho výroby, vo francúzskom kraji Champagne, si začínajú robiť starosti, či doterajšie vinice budú stačiť a začínajú hľadať pozemky pre ďalšie.

Denník Le Figaro napísal, že špecialisti si už vytypovali štyridsať obcí, v ktorých katastri by mohli byť vysadené nové vinice. Nebude to však skôr ako v roku 2015.

To, že je šampanské v kurze, potvrdzuje aj vývoj predaja. Zatiaľ čo iné francúzske vína prechádzali v minulých rokoch­ krízou, z ktorej spamätávajú iba pomaly, predaj šampanského stále stúpa. V roku 2001 sa predalo 263 miliónov fliaš, v roku 2004 predaj prekročil 300 miliónov. Vlani to bolo skoro 322 miliónov. Podľa denníka Le Figaro sa za posledných dvanásť mesiacov predalo vyše 330 miliónov fliaš. Spotreba šampanského stúpa vo Francúzsku, ale aj v zahraničí. Novými sľubnými odberateľmi sú budúce hospodárske mocnosti ako Rusko, India alebo Čína. Vývoz šampanského stúpol v prvom polroku oproti rovnakému obdobiu vlani o osem percent.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Názov Champagne môže niesť len víno z oblasti východne od Paríža. Na katastroch 317 obcí je to 35 tisíc hektárov viníc, čo je desatina rozlohy francúzskych viníc, kde sa vyrába šumivé víno. Zostávajúcich 90 percent však nemá na názov Champagne právo.

Podľa Le Figaro je zoznam 40 obcí, ktoré sa na základe posudzovania pôdy a historických­ kritérií budú môcť uchádzať o to, aby sa v nich šampanské mohlo vyrábať, zatiaľ tajný. V hre sú veľké peniaze, pretože včlenenie do chránenej oblasti znamená znásobenie hodnoty pôdy. Hektár vinice na šampanské sa predáva za 800–tisíc eur. Niektoré parcely sa v poslednom čase predali však za 1,1 milióna za hektár.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 937
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 002
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 258
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 662
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 157
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 945
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 618
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 332
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu