BRATISLAVA. Karol Korintuš je prekvapený, že pre päť viet, ktoré povedal denníku SME, dostal okamžitú výpoveď v Štátnom pedagogickom ústave. Dôvodom je, že sa s novinárkou rozprával bez vedomia šéfa. Mal tým porušiť pracovnú disciplínu. O rozhovore však vedel zástupca riaditeľa. Korintuš ho o tom informoval, lebo riaditeľ ústavu Július Hauser nebol v tom čase v úrade. O komunikácii vedeli aj na ministerstve školstva, odkiaľ mu poslali okruh otázok, na ktoré sa má pripraviť.
Hauser najskôr povedal, že dôvodom výpovede nebol rozhovor so SME. „Vôbec nie. Boli to neuspokojivé výsledky v jeho práci.“ Na otázku, prečo má potom ako dôvod výpovede napísanú komunikáciu s médiami, Hauser povedal, že nevie, „kto tam takúto argumentáciu dal“.
Potom zavolal k telefónu právničku ústavu. Lucia Nešťáková potvrdila, že dôvodom výpovede bolo závažné porušenie pracovnej disciplíny. Korintuš ju vraj porušil tým, že jeho vyjadrenia boli odlišné od stanoviska ústavu a predovšetkým od názorov ministerstva školstva. Čo konkrétne im prekážalo, nepovedala.
Hauser potvrdil, že Korintuš je prvým pracovníkom, ktorého prepustil zo spomenutého dôvodu. „Hľadali len vhodnú zámienku,“ myslí si Korintuš.
Hauser nastúpil do ústavu po Ľubomírovi Pajtinkovi. „Korintuša som prijímal predovšetkým ako odborníka, ktorý má predpoklady koncipovať dobré myšlienky pre kurikulárnu radu,“ povedal Pajtinka.
Hauserovi, ktorý je členom SNS, mohol prekážať, lebo jeho meno sa spája s predchádzajúcim vedením rezortu školstva. Korintuš bol blízky spolupracovník bývalého štátneho tajomníka Františka Tótha (pôvodne za ANO). V súčasnosti je poslancom zastupiteľstva v Dubnici nad Váhom, kde kandidoval za koalíciu KDH, SDKÚ, SZ a SF. Hauser však odmietol, že Korintuša prepustil pre politické dôvody.
Za tieto vety dostal Korintuš výpoveď
„Na prelome rokov 1989 a 1990 bolo zo všetkých typov stredných škôl 16 až 17 percent gymnázií. Tým, že sa odbúrala uniformita školstva, dostali zelenú osemročné gymnáziá. Dnes tvoria gymnazisti tretinu zo všetkých stredoškolákov.“
„Alfou a omegou rozvoja detí je individuálny prístup a možnosti učiteľov.“
„Osemročné gymnáziá vznikali preto, že bola potreba individualizácie vzdelania a rozvoja žiakov a bolo evidentné, že v podmienkach základnej školy to nie je možné.“ Denník SME 5. 10. 2007
Text výpovede
„Závažného porušenia pracovnej disciplíny ste sa dopustili tým, že ste ako námestník riaditeľa ŠPÚ poskytli médiám vyjadrenia týkajúce sa problematiky, ktorá je predmetom činnosti ŠPÚ, avšak bez predchádzajúceho schválenia riaditeľom ústavu, čím ste porušili interné predpisy a príkazy riaditeľa týkajúce sa poskytovania stanovísk ústavu navonok médiám.“
Štátny pedagogický ústav