Pre motoristov, ktorí mali povinné zmluvné poistenie uzavreté k 1. januáru 2007, je posledným dátumom, dokedy môžu vypovedať zmluvu, 19. november. Na porovnanie cenových ponúk poisťovní im tak zostanú dva týždne.
Kto riadne nepodá výpoveď v zákonom stanovenej lehote, nemôže sa na nasledujúci rok prepoistiť. V platnosti tak zostane pôvodná poistná zmluva.
Poistnú zmluvu treba vypovedať písomne. Žiadosť o výpoveď poistnej zmluvy musí byť vlastnoručne podpísaná. Doručiť ju treba osobne alebo písomne na ktorékoľvek obchodné miesto poisťovne.
Poisťovňa zašle klientovi potvrdenie o bezškodovom priebehu do 15 dní od skončenia platnosti poistnej zmluvy. Motorista však musí dovtedy ešte poisťovni doručiť potvrdenie o poistení a zelenú kartu.
Ak poistná zmluva v doterajšej poisťovni zanikne pre nezaplatenie poistného a motorista sa poistí u iného poisťovateľa, jeho zmluva je zo zákona neplatná. "Poistná zmluva zanikne a klient sa bude musieť dopoistiť na zostávajúcu časť poistného obdobia u toho istého poisťovateľa," upozornil generálny riaditeľ Wüstenrot poisťovne Siegfried Fatzi.
Problém je, ak motorista počas obdobia, keď nezaplatil poistné, spôsobí škodovú udalosť. Ak spôsobil škodu do 30 dní od nezaplatenia poistného, ide o poistnú udalosť a škodu zaňho uhradí poisťovňa. No následne si vyplatené poistné plnenie bude od motoristu vymáhať.
Ak sa stane škodová udalosť po 30 dňoch od nezaplatenia poistného a teda auto nemá poistku, škodu zaplatí Slovenská kancelária poisťovateľov. Od motoristu si ju však bude vymáhať v plnej výške. Okrem toho takýto vodič musí poisťovni zaplatiť aj dlžné poistné, keďže v čase poistnej udalosti bol v omeškaní s platením poistného.
Po škodovej udalosti môžu poisťovňa a poistený vypovedať poistnú zmluvu do jedného mesiaca od vzniku škody. Poistenie zanikne po mesačnej výpovednej lehote.
Náležitosti výpovede
Výpoveď musí byť podaná v súlade s ustanovením § 800 ods. 1 Občianskeho zákonníka.
Čo má obsahovať výpoveď:
l meno a priezvisko
l názov firmy
l adresa (ulica, číslo domu, PSČ, mesto/obec)
l číslo poistnej zmluvy
l evidenčné číslo vozidla
l súčasťou výpovede môže byť aj žiadosť o zaslanie dokladu o škodovom priebehu za predchádzajúce obdobia
Kontaktné údajeAllianz - Slovenská poisťovňa
Dostojevského rad 4
815 74 Bratislava
Allianz Direct 0800 122 222
(v pracovných dňoch od 7.00 do 21.00 hod.)
allianzsp@allianzsp.sk
Česká poisťovňa - Slovensko
Plynárenská 7/C
824 79 Bratislava 26
Kontakt centrum ČPS: 0850 111 117 (volania zo SR),
02/58 276 666 (volania zo zahraničia)
(je k dispozícii 24 hodín 7 dni v týždni)
PZP cez telefón možno uzatvoriť na čísle 0850 111 116
cps@cps.sk
ČSOB Poisťovňa
Vajnorská 100/B
P. O. Box 20
820 09 Bratislava 29
Telefonický kontakt: 02/ 48 24 82 00
Infolinka 0850 111 303, 02/ 48 24 82 00
(v pracovných dňoch od 7.30 do 17.00 hod.)
infolinka@csobpoistovna.sk
Generali Poisťovňa
Mlynské nivy 1
P. O. Box 10
820 04 Bratislava 24
Infolinka 0800 123 124
(v pracovných dňoch od 8.00 do 18.00 hod.)
fax: 02/59 33 22 00
info@generali.sk
Komunálna poisťovňa
Ul. Dr. Vladimíra Clementisa 10
821 02 Bratislava
Infolinka 0850 111 850
(v pracovných dňoch v čase od 8.00 do 21.00 hod.)
Kooperativa poisťovňa
Štefanovičova 4
816 23 Bratislava 1
Infolinka 0800 120 000 .
(v pracovných dňoch od 7.00 do 19.00 hod.)
info@koop.sk
OTP Garancia poisťovňa
Klemensova 2, 810 00 Bratislava
Infolinka 0850 211 411, 02/5979 5224
(v pracovných dňoch od 8.00 do 18.00 hod.)
info@otpgarancia.sk
Uniqa poisťovňa
Lazaretská 15
820 07 Bratislava 27
Tel.: 02/57 88 32 11 (od 8.00 do 16.00 hod.)
Call Centrum 0850 111 400
(pondelok - štvrtok od 8.00 do 17.00 hod.,
piatok od 8.00 do 16.00 hod.)
poistovn@uniqa.sk
Wüstenrot poisťovňa
Karadžičova 17
825 22 Bratislava
Infolinka 02/57 88 90 00
(počas pracovných dní je dostupná nepretržite)
info@wuestenrot.sk