kanceláriu, ale neviete
na ako dlho, neviete
ani pre koľkých ľudí
a nechcete kupovať
kancelársky nábytok?
Na prvý pohľad
ťažko riešiteľná situácia, ktorú hlavne domáce firmy riešia tak,
že sa snažia zmeniť
svoje podnikanie,
aby vedeli odpovedať
na niektorú
z predchádzajúcich otázok.
Prispôsobia sa, prenajmú si kancelárske priestory podľa podmienok prenajímateľa, zamestnajú určitý počet ľudí a nakúpia kancelársky nábytok. Toto prispôsobenie sa prenajímateľom ovplyvňuje ich podnikateľský zámer a nemusí sa vyplatiť. Sú však aj prenajímatelia kancelárskych priestorov, ktorí sa prispôsobia vám.
Priestor a služby
na prenájom
Slovenská ekonomika už niekoľ-
ko rokov sľubne rastie, na Slo-
vensko prichádzajú nové firmy
a s nimi aj nová kultúra podnikania. Aj v oblasti prenajímania kancelárií. Zahraničné firmy - najmä tie, ktoré expandujú vo svete
a teraz sa dostali aj k nám, už vedia ako situáciu s pohotovostným prenájmom pre svoj biznis riešiť. Prenájmom kancelárií so zariadením aj so službami, väčšinou na dobu určitú.
Takéto služby celosvetovo posky-
tuje firma Regus. V biznise prenajímania kancelárskych priestorov
s kompletným servisom predstavuje niečo také, ako v hotelovej brandži spoločnosť Hilton. Tak ako Hilton, aj Regus prevádzkuje priestory aj priamo na letiskách alebo v blízkosti letísk. Ak máte ich členskú kartu, môžete na cestách efektívne využiť čas v ich priestoroch.
V Reguse si môžete prenajať kanceláriu alebo konferenčnú miestnosť na dobu určitú a len pre počet pracovníkov, ktorých práve zamestnávate. S kanceláriou dostávate aj kancelársky nábytok, prípojku na internet a telefón. Môžete využívať spoločné priestory, ako sú recepcia, kuchynka, prípadne rôzne typy rokovacích miestností.
Typickí klienti
Možnosť prenájmu kancelárie aj so zariadením vyhovuje najmä tým, ktorí hľadajú flexibilný prenájom. Keď idete do prenájmu v niektorom z bratislavských biznis centier musíte si prenajať minimálne 200 až 300 metrov štvorcových
a aspoň na päť rokov. To si mnoho firiem nemôže dovoliť.
Napríklad firmy, ktoré prichádzajú na Slovensko a začínajú u nás len so zriadením svojho zastúpenia. Majú dvoch zamestnancov a nevedia ako sa bude ich obchod vyvíjať. Po niekoľkých mesiacoch môžu mať päť, ale aj dvadsať zamestnancov.
Prenájom kancelárie vyhovuje
aj firmám, ktoré ju potrebujú
len na určitý čas v týždni, napríklad na stretnutie s klientmi. Takéto podmienky vyhovujú aj združeniu Infospot - informačnému a spotrebiteľskému centru. Priestory od Regusu si prenají-
ma podľa toho, koľko stretnutí
s klientmi má dohodnutých. "Ob-
jednáme si kanceláriu podľa potreby na toľko hodín, koľko potrebujeme," hovorí Jana Drgon-
cová, právnička pracujúca pre toto združenie.
Podľa Kataríny Kevickej, mana-
žérky spoločnosti Regus v Bra-
tislave však združenie Infospot nereprezentuje typických klientov, ktorí si u nich prenajíma-
jú kancelárie. Aktuálne asi
80 percent ich klientov má prenajaté kancelárie na dobu dlhšiu ako jeden rok. Väčšinou ide
o zahraničné spoločnosti. Kevická odhaduje, že podiel zahraničných firiem medzi ich klientmi je asi 70 až 80 percent.
Ceny prenájmu sú rôzne. Ak majú v Reguse vyššie nasýtenie priestorov, ceny sú vyššie, v prípade väčšieho počtu voľných miestností, zaplatíte za prenájom menej.
V priestoroch bratislavského zastúpenia firmy Regus sú k dispozícii kancelárske priestory pre asi 150 pracovníkov a podľa Kevickej je ich obsadenosť vyššia ako 80 percent. Platí sa od momentu, kedy firma začne využívať priestory.
Prechodný kancelársky pobyt
Kancelárie so službami si prenajímajú aj firmy, ktoré práve vznikli alebo len teraz prišli na Slovensko. Už začali so svojou činnosťou, ale ešte si nenašli trvalý priestor na prenájom v biznis centrách. Takýmto prípadom je aj firma Modesta, dcérska spoločnosť realitnej spoločnosti Dr. Max Huber & Partner Gmbh. z Rakúska, ktorá začala v Bratislave podnikať.
"V Reguse sme len dočasne, kým sa nepremiestnime do trvalého prenáj-
mu," povedal Daniel Kusý zo spoločnosti Modesta. V Reguse sídlia od začiatku novembra a zostanú tu do konca februára, kedy by mali prejsť do trvalého prenájmu.
Prechodný kancelársky pobyt
v Reguse využívajú aj firmy, ktoré dostali výpoveď z prenájmu u svojho prenajímateľa a ešte sa im nepodarilo nájsť nového. Ak nejde
o príliš veľké firmy, je im Regus
k dispozícii pokiaľ si nenájdu nový dlhodobý prenájom.
Virtuálna kancelária
V Reguse si môžete zriadiť aj vir-
tuálnu kanceláriu s adresou a telefónom. Adresa je v tomto prípade taká istá ako adresa Regusu. Ten si celosvetovo vyberá "dobré adresy"
v známych biznis centrách. V tomto prípade pracovníci Regusu dvíhajú telefóny, aj sa predstavujú v mene firmy, ktorá má virtuálnu kanceláriu prenajatú. Preberajú jej poštu, vybavujú odkazy, prípadne prepájajú telefón na materskú firmu. Podľa Kevickej majú o virtuálne kancelárie v bratislavskom Reguse záujem najmä firmy z Čiech.
V tomto prípade si môžete objednať rôzne úrovne komfortu svojej kancelárie. V najvyššom štandarde máte možnosť okrem preberania pošty
a preberania a presmerovania telefónov aj prenájom kancelárie v priestoroch Regusu na 40 hodín týždenne. Túto službu využívajú obchodní cestujúci, alebo spoločnosti, ktoré prídu do Bratislavy podnikať len na pár dní (väčšinou len na pár dní
v mesiaci).
Vladimír Ješko