Lebo je nás sotva dvadsať percent

Úspešnosť každého - v pravom slova zmysle - marketingového programu je vyjadriteľná číslami. Počtom predaných výrobkov, počtom zákazníkov, tržbami za dané obdobie, percentuálnym nárastom predaja ... a tak ďalej. Všetko sú to exaktne veličiny, na základe k

(Zdroj: Ilustračné – Televízia Markíza)

torých sa dá víťaz určiť pomerne jednoducho a jednoznačne.

Úspešnosť každého - v pravom slova zmysle - marketingového programu je vyjadriteľná číslami. Počtom predaných výrobkov, počtom zákazníkov, tržbami za dané obdobie, percentuálnym nárastom predaja ... a tak ďalej. Všetko sú to exaktne veličiny, na základe ktorých sa dá víťaz určiť pomerne jednoducho a jednoznačne.

Na stupne marketingových víťazov spravidla vystupujú tí, ktorí neustále inovujú, sú šikovní, talentovaní, majú schopnosť nápady realizovať a zároveň vedia vystihnúť ten správny okamih na uskutočnenie svojho projektu. Úspešnosť marketingového programu totiž v mnohom závisí aj od pripravenosti ľudí akceptovať nový výrobok, značku, či službu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V istom zmysle tak marketingové úspechy firiem veľa prezrádzajúo tom, akí sme my zákazníci.

Najúspešnejšie produkty

Napríklad najpredávanejšou značkou osobných automobilov na Slovensku je Škoda. Každý druhý používateľ mobil­ných telefónov má Nokiu. Takmer 200­tisíc ľudí si kúpi denne Nový Čas. Najvyhľadávanejšími slovami na slovenských web stránkach sú: „porno“, „pokec“ a „horoskopy“.

Róbertovi Ficovi na konci roka 2007 dôverovalo 36percent voličov. Najpredávanejšou knihou – hoci sa ešte ani nezačala predávať - je Harry Potter a dary smrti, najnavštevovanejším filmom roka Vratné lahve. Na Štedrý deň obyvatelia Slovenska poslali rekordných 30 miliónov SMS správ. Na Silvestra sledovalo v televízii Susedov jeden a pol milióna divákov... a tak ďalej.

SkryťVypnúť reklamu

O čom svedčia tieto slovenské marketingové úspechy? O tom, že škodovka, Nokia, Nový čas, porno, Fico, Harry Potter, Susedia a Svěrákove filmy sú fakt „dobré“ projekty? Hádamáno. Ale určite aj o tom, že značná časť populácie je konformná; podlieha vkusu väčšiny, nechce sa od ostatných líšiť či nebodaj vytŕčať.

20 percent masovosť odmieta

Na Slovensku ale žijú aj ľudia, ktorí nekupujú značky, ktoré používajú všetci navôkol, nevyberajú si filmy z ponuky najpožičiavanejších filmov, Susedov nemusia a nad takzvanými „top zvoneniami“ mobilného operátora sa iba pousmejú. Skrátka, všetko, čo im firmy „odporúčajú“ v rámci masového marketingu, ignorujú.

Žiaľ, zatiaľ je nás málo, priatelia. Iba necelých 20 percent.

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 104
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 083
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 667
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 047
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 828
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 713
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 550
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu