Terminál zradila technika

Britská pýcha sa mení na nočnú moru. V novom Termináli 5 na londýnskom letisku nefunguje skoro nič.

Takto poctivo testoval personál nový batožinový systém pred otvorením Terminálu 5. Zbytočne, systém zlyhal.Takto poctivo testoval personál nový batožinový systém pred otvorením Terminálu 5. Zbytočne, systém zlyhal. (Zdroj: REUTERS)

LONDÝN, BRATISLAVA. Mal to byť triumf britského inžinierstva. Nový Terminál 5 na londýnskom letisku Heathrow mal podľa šéfa aeroliniek British Airways Willieho Walsha „opäť pevne zakotviť na mape globálneho cestovania“. Aspoň takto to bolo naplánované deň pred jeho slávnostným otvorením vo štvrtok. Medzitým sa takmer šesťmiliardový projekt zmenil na nočnú moru aeroliniek British Airways.

Od slávnostného otvorenia terminálu sa stratilo okolo 20-tisíc batožín, počet zruše­ných letov prekonal stovku a rady nahnevaných cestujúcich neubúdajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Experti podľa denníka Guardian hovoria o zlých časoch pre British Airways. V duchu Murphyho zákonov zlyhalo všetko, čo zlyhať mohlo. Najprv sa pokazil plne automatizovaný batožinový systém. Hovorkyňa aeroliniek pripustila 15-tisíc batožín bez majiteľov, BBC tvrdí, že ide o 20-tisíc kusov. Meškanie batožín postupne vyraďovalo z prevádzky jednotlivé lety. Najprv zrušili 66 letov, včera mali odriecť ďalších 37.

Problémy sa nevyhli ani parkovisku a bezpečnostným kontrolám. Zablokované ostali aj výťahy, mnoho zamestnancov sa nevedelo dostať na svoje miesta. „Zo 16 výťahov fungoval jeden,“ citoval denník Guardian nemenovaného zamestnanca. Nepredviedol sa ani krízový manažment letiska. Najprv problémy bagatelizoval, a až keď bol chaos zjavný, uisťoval, že problémy rýchlo zvládne. Až napokon aj Willie Walsh musel priznať, že to „definitívne nie je naša hviezdna hodina“.

SkryťVypnúť reklamu

Experti hovoria o naštrbenom imidži British Airways. Aerolinky to vyjde dosť draho. Ceny za najlacnejšie izby pre čakajúcich pasažierov sa už zdvojnásobili a lacné nebude ani doručenie stratených batožín.

Terminál 5

stavba bola prvým rozšírením letiska za posledných 20 rokov

stála 5,6 miliardy eur

automatický batožinový systém má vybaviť 12-tisíc kusov batožín za hodinu

terminál môže naraz prijať 50 lietadiel

ročne má vybaviť 30 miliónov cestujúcich

Autor: mim

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 239
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 991
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 260
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 660
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 171
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 957
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 625
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 339
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu