Nemci smútia za markou

Tretina Nemcov chce späť nemeckú marku. Euro obviňujú z rastu cien.

Nemci si na euro stále celkom nezvykli. Vo februári im kancelárka Merkelová predstavila mincu s novým motívom.Nemci si na euro stále celkom nezvykli. Vo februári im kancelárka Merkelová predstavila mincu s novým motívom. (Zdroj: REUTERS)

BERLÍN. Cena kebabu vzrastie o 30 percent. Môžu za to rastúce ceny hovädziny na svetových trhoch. Varovala tento týždeň konzumentov populárneho jedla európska asociácia ich výrobcov.

Na vine je euro

Podobné správy sú v Nemecku na dennom poriadku. V posledných mesiacoch zdraželo mäso, mlieko, jogurty a syry. Nemci sú nespokojní a viac ako polovica národa je presvedčená, že za zdražovanie môže euro.

Šesť rokov od prijatia spoločnej európskej meny 34 percent Nemcov stále smúti za markou. Želajú si, aby sa Berlín vzdal eura a vrátil sa späť k pôvodnej mene. Zistil to najnovší prieskum Asociácie nemeckých bánk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Proti návratu marky je však stále väčšina – 65 percent populácie. Spokojní s eurom sú najmä mladí, naopak, kritika zaznieva od dôchodcov.

Euru sa v posledných mesiacov darí, jeho hodnota oproti doláru i libre stále rastie. Mnoho Nemcov by sa eura aj napriek tomu radšej vzdalo. Euro stále volajú teuro, čo je slovná hračka a v nemčine znamená drahý.

Generálny manažér asociácie bánk Manfred Weber však hovorí, že ľudia majú v skutočnosti zlú predstavu. Za zdražovanie euro nemôže.

Euro stabilné ako marka

„Od zavedenia spoločnej meny bola inflácia relatívne nízka, okolo dvoch percent. Euro je

v skutočnosti jedna z najstabilnejších mien na svete a nie je pravda, že je menej stabilná ako nemecká marka,“ povedal pre denník Berliner Zeitung.

SkryťVypnúť reklamu

Jedným z dôvodov nespokojnosti s eurom je aj nostalgia za nemeckou markou. Tá je stále symbolom povojnovej prosperity.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 404
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 987
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 263
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 660
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 179
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 962
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 628
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 339
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu