Dominujúcu modrú farbuv logu druhej najväčšej slovenskej banky doplnia zelená, sýtooranžová a žltá. Štylizovaný nápis VÚB banka nahradia tri oblúky viaduktu. K zmene znaku a korporátnych farieb dochádza v celej skupine Intesa Sanpaolo.
BRATISLAVA. Tri oblúky viaduktu a nové farby v logu banky sú výsledkom zmien, ku ktorým došlo v materskej banke. Pôvodný majiteľ VÚB banky – Banca Intesa, sa vlani zlúčila s bankou Sanpaolo IMI. Nová banka - Intesa Sanpaolo je najväčšou bankou v Taliansku a piatou najväčšou v Európe.
O názve rozhodli klienti banky
K zmenám loga, a v niektorých prípadoch aj k zmene názvu, dochádza vo všetkých dcérskych bankách skupiny Intesa Sanpaolo. Niektoré menia len logo a farby, iné aj názov. Slovenská VÚB banka mení logo a farby, názov zostáva. Vyplynulo to z prieskumu medzi klientmi banky.
Až 83 percent zo 721 klientov sa pri hĺbkovom rozhovore vyslovilo za ponechanie doterajšieho názvu banky. Dizajnéri nového loga ich poslúchli.
Zmeny na pobočkách do konca roka
Nové logo a korporátne farby VÚB banky včera predstavil jej generálny riaditeľ Ignacio Jaqoutot. Tri oblúky viaduktu v novom logu podľa Danila Guenza, riaditeľa medzinárodnej komunikácie Intesa Sanpaolo, symbolizujú kameň, silu a spájenie krajín a kultúr. To sú podľa neho symboly, ktoré zvýrazňujú poslanie banky voči akcionárom, klientom a prostrediu, v ktorom pôsobí.
Nové logo a nový názov banky v zelenej farbe sa objaví na všetkých retailových a firemných pobočkách do konca roku.
Centrálna budova banky svoj vzhľad nezmení. Podľa riaditeľa odboru korporátnej a marketingovej komunikácie VÚB banky Mareka Mikleho sa táto budova už stala architektonickou ikonou Bratislavy, podobne ako budova opery v Sydney. Modrá farba na jej stenách ostane. Cez víkend na strechu pribudnú dve nové logá, každé s hmotnosťou 1,5 tony a nový neónový nápis – jeden z najväčších na Slovensku.
Viadukt z Horehronia
Do konca roka sa ešte bude používať aj staré logo banky. Konkrétne čísla o nákladoch na nové logo a zmenu korporátnych farieb zástupcovia banky neuviedli. Reklamné šoty, ktoré začnú oddnes v televízii, sú vraj 2,5–krát drahšie ako šoty k jednotlivým produktom banky.
Aj keď v novom logu sú farby a symboly z Talianska – rímsky akvadukt a turínska zeleň, v reklamných šotoch nájdete zábery zo Slovenska. Viadukt je zo železničného oblúku pri Telgárte, ďalšie zábery sú zo Slovenskej Ľupče a Sadu Janka Kráľa z Bratislavy.