Aj v reklame platí, že všetkého veľa škodí

Olympijské hry, Majstrovstvá sveta vo futbale, Super Bowl či ceremoniál z odovzdávania Oscarov alebo hudobných cien MTV, či koncert Live Earth. Spoločnosti, ktoré majú globálne ambície, potrebujú globálnu marketingovú platformu. Nie desiatky či stovky roz

trieštených aktivít, ale radšej jednu, dve veľké akcie skutočne nadnárodného významu.

Olympijské hry, Majstrovstvá sveta vo futbale, Super Bowl či ceremoniál z odovzdávania Oscarov alebo hudobných cien MTV, či koncert Live Earth. Spoločnosti, ktoré majú globálne ambície, potrebujú globálnu marketingovú platformu. Nie desiatky či stovky roztrieštených aktivít, ale radšej jednu, dve veľké akcie skutočne nadnárodného významu.

Problém je, že tieto veľkolepé podujatia sa konajú maximálne raz za rok, raz za štyri roky, či dokonca menej často.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Globálne spoločnosti potrebujú kontinuálne prebiehajúcu, stálu platformu. Hľadajú čosi, čo pritiahne pozornosť ľudí z celého sveta – a to pravidelne každý týždeň počas celého roka. Azda nič sa tak nepribližuje k tomuto ideálu, ako seriál majstrovstiev sveta automobilov formuly 1. Preteká sa približne každé dva týždne, deväť mesiacov v roku a prakticky po celom svete. Každé jedny preteky sleduje v televízií v priemere 120 miliónov divákov.

Kto by odolal?

Popri automobilkách ako Mercedes, Ferrari, BMW, Honda, Renault, Toyota, k najväčším sponzorom patrí Shell, Vodafone, Red Bull, Lenovo, Marlboro, Intel, Royal Bank of Scotland, O2 a ďalší. No momentálne azda najvýznamnejším sponzorom je v F1 holandská spoločnosť ING. Podľa dostupných informácií táto spoločnosť v minulom roku investovala do sponzoringu „ef-jednotky“ 70 miliónov libier (v prepočte približne 2,7 miliardy korún). Je hlavným sponzorom tímu ING Renault, pod jej hlavičkou sa v tomto roku uskutočnia tri veľké ceny a na ďalších desiatich veľkých cenách bude taktiež viditeľne prítomná. Skrátka a dobre: toto podujatie sa snaží označkovať, „privlastniť si“ ho.

SkryťVypnúť reklamu

Ako to vypnúť

Aby toto spojenie ešte viac posilnila, angažuje vo svojich reklamách samotný ING Renault F1 team. Aj na našich televíznych staniciach beží reklama s pretekárom tímu Fernandom Alonsom (to je tá „umelá“ reklama, v ktorej dvojnásobný majster sveta predstiera rozpačitosť pri pohľade na dav fanúšikov, novinári sa pred ním rozostupujú, inžinieri navigujú, aby trafil do boxov a šťastný chlapec si na hruď tisne pamätníček, akiste s Fernandovým podpisom).

A aby toho nebolo málo, ING na web stránku www.f1.sk zavesila vrieskajúci banner, ktorý fanúšikom formuly otravuje život. Ako sa im to páči, ukazuje internetová diskusia k článku ING je spokojné so sponzoringom F1, ktorá je celá venovaná téme, ako odstrániť „ten ING vrndžiak“.

SkryťVypnúť reklamu

No ING ide konzistentne hlava-nehlava ďalej: v uplynulých dňoch navštívil Bratislavu druhý pilot tímu, Nelson Piquet, ktorý na detskej tlačovej konferencii „odpovedal spolu s maskotom – odvážnym a múdrym ING levom“ a v centre mesta symbolicky sadil – ako inak – tulipány.

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 319
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 839
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 685
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 204
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 682
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 390
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 740
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 565
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu