BRATISLAVA. Dôležitou vecou pri poistení – presnejšie pri poistnej udalosti, je poznať aké možnosti servisných služieb ponúka poisťovňa, s ktorou ste pred cestou uzatvorili poistnú zmluvu. Oceníte to najmä vtedy, ak sa vám niečo nepríjemné stane v cudzom svete, ďaleko od domova.
Allianz – SP
Prostredníctvom svojho partnera Modial Assistance, poskytuje spoločnosť nepretržité 24-hodinové asistenčné služby (v slovenskom jazyku) - v základných asistenčných služ– bách je napr. zabezpečenie ošetrenia, prevozu pacienta, poskytnutie rady ohľadom vhodného zdravotníckeho zariadenia, v prípade hospitalizácie poskytnutie finančnej garancie (t.j. pacient neplatí zdravotníckemu zariadeniu nič), monitorovanie zdravotného stavu, komunikácia s ošetrujúcim lekárom, v prípade potreby repatriácia (aj špeciálna - napr. ambulantným lietadlom, ak je to nutné).
Ak je poistený celý balíček, asistenčná spoločnosť zabezpečí (v prípade zdravotných problémov poisteného alebo jeho blízkych, resp. inej závažnej udalosti) predčasný návrat domov, právnu pomoc, pomoc pri strate dokladov atď. V prípade ambulantného ošetrenia, ak lekár požaduje platbu v hotovosti, resp. pri poistnej udalosti týkajúcej sa batožiny, trvalých následkov úrazu a pod., je potrebné poistnú udalosť nahlásiť čo najskôr po návrate domov a doložiť potrebné doklady.
AXA
Ak ste si kúpili cestovné poistenie od spoločnosti AXA, v prípade poistnej udalosti stačí zavolať na telefónne číslo uvedené na asistenčnej karte v balíčku. Vaše problémy rieši servis AXA Assistance, pomôže vám vyhľadať vhodné lekárske zariadenie a poradí v ďalšom postupe.
Aj AXA sa zaručí za klienta, či už faxom alebo telefonicky sa priamo skontaktuje s ošetrujúcim lekárom. Poistený má istotu úhrady liečebných nákladov v prípade ochorenia alebo úrazu bez svojej finančnej spoluúčasti.
Asistenčná služba pre hlásenie poistných udalostí je nepretržite dostupná a je schopná komunikovať vo všetkých svetových jazykoch.
ČSOB
V prípade poistnej udalosti je klientom k dispozícii non – stop asistenčná služba ČSOB Poisťovňa Assistance, kde zákazníkovi poskytnú informácie nepretržite 24 hodín denne, 365 dní v roku v slovenskom a českom jazyku. Asistenčná služba zastrešuje tieto služby:
- odporučí vám najbližšie zdravotnícke zariadenie,
- dohodne návštevu u lekára,
- pri ťažších prípadoch informuje poisťovňu, ale aj rodinných príslušníkov o stave pacienta a o liečbe,
- zabezpečí prevoz poisteného, ak nemôže zo zdravot– ných dôvodov použiť pôvodne plánovaný dopravný prostriedok,
- v niektorých prípadoch hradí náklady za klienta priamo lekárovi alebo zdravotníckemu zariadeniu,
- zabezpečuje organizačnú pomoc pri poistných udalos– tiach zodpovednosti za spôsobenú škodu, úrazovom poistení a poistení batožiny,
- zaistí kontakt s rodinnými príslušníkmi poisteného, predá odkazy zamestnávateľovi, prípadne obchodným partnerom,
- sprostredkováva prevoz telesných pozostatkov poisteného do miesta trvalého bydliska,
- poradí, akým spôsobom sa zachovať vo vzniknutej situácii.
Kooperativa
Ak dôjde k poistnej udalosti, má klient k dispozícii podrobné pokyny, ako pri jednotlivých druhoch poistných udalostí postupovať. Tieto pokyny sú automaticky súčasťou dokladov, odovzdaných klientovi pri dojednávaní poistenia. Súčasťou týchto pokynov je i telefónne číslo asistenčnej služby, na ktorú sa môže obrátiť kedykoľvek v slovenskom jazyku.
Generali poisťovňa
Zahraničným zástupcom poisťovateľa je spoločnosť Europ Assistance, ktorá organizuje a zabezpečuje poskytnutie zdravotnej starostlivosti klientom poisťovne Generali. Svojimi službami pokrýva 208 krajín a oblastí sveta. Vyškolení operátori a profesionálni lekári sú klientom nepretržite k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni a aktívne pomáhajú vyriešiť nečakané udalosti počas pobytu v zahraničí.
Europ Assistance disponuje call centrom, kde sú klientom k dispozícii slovensky alebo česky hovoriaci operátori.
Union poisťovňa
V prípade ochorenia alebo úrazu treba urýchlene kontaktovať pracovníkov spoločnosti EuroCross ( ++420296339644), ktorí sú klientom poisťovne k dispozícii 24 hodín denne a komunikujú na linke aj po slovensky.
Pri oznamovaní udalosti klient uvedie:
- meno a priezvisko,
- číslo poistnej zmluvy, prípadne číslo poistnej karty,
- dobu platnosti poistenia,
- adresu a tel. číslo miesta, na ktorom sa klient nachádza a kde je možné ho zastihnúť,
- stručne opísať situáciu (vznik poistnej udalosti).
Ak potrebuje klient pomoc veľmi naliehavo, vyhľadá najskôr pomoc lekára a preukáže sa poistnou zmluvou alebo poistnou kartou.
Po uhradení poplatkov za ošetrenie v hotovosti si od lekára musí vyžiadať originál potvrdenia o ošetrení s uvedením diagnózy a doklad o zaplatenej čiastke.
Po návrate do SR mu Union poisťovňa účty preplatí.
Ak bol klient hospitalizovaný, je potrebné kontaktovať asistenčnú spoločnosť bezodkladne, najneskôr však do 48 hodín.
Potrebný lekársky prevoz je možné realizovať len so súhlasom asistenčnej spoločnosti alebo poisťovne Union.
Ak úraz zavinila konkrétna osoba (napr. v prípade dopravnej nehody), je potrebné Union poisťovni predložiť aj policajnú správu.
Wüstenrot
V prípade ochorenia alebo úrazu v zahraničí je potrebné čo najskôr kontaktovať partnerskú spoločnosť poisťovne Elvia Assistance. Jej telefónne číslo sa nachádza na každej poistnej zmluve alebo ho klienti môžu nájsť na internete. Jej pracovníci hovoria po slovensky a po česky a sú im k dispozícii nepretržite 365 dní v roku 24 hodín denne. Poradia, čo robiť (napríklad vyberú vhodné zdravotnícke zariadenie vzhľadom na diagnózu...). Po vzájomnej dohode uhradia aj potrebné výdavky za ošetrenie, takže netreba mať pri sebe v zahraničí finančné prostriedky Navyše Elvia Assistance treba kontaktovať:
- aj v prípade, ak potrebujú v zahraničí technickú pomoc (oprava auta na mieste, prípadne odťah do servisu),
- v prípade, že spôsobia škodu na majetku, alebo druhej osobe na zdraví a klient má v poisťovni poistenú zodpovednosť za škodu.
Autor: vn