Ľudia chcú krajšie pracovné prostredie a kolegov

Štvrtina amerických pracovníkov sa sťažuje na prácu v deprimujúcom prostredí. Želali by si najmä okná, ktoré sa dajú otvoriť.

Krajšia kancelária motivuje k lepším výkonom, to by mal vedieť každý zamestnávateľ.Krajšia kancelária motivuje k lepším výkonom, to by mal vedieť každý zamestnávateľ. (Zdroj: SITA)

NEW YORK - Štvrtina amerických pracovníkov sa sťažuje na prácu v deprimujúcom prostredí, ktoré by podľa nich mohlo byť vylepšené oknami, ktoré sa dajú otvoriť a lepšie vyzerajúcimi kolegami. Odhalil to prieskum.

Pracovné prostredie, ktoré považujú za depresívne bolo stiesnené, hlučné, zapáchajúce, bez prirodzeného svetla, so slabou ventiláciou, bez súkromia, tvrdí prieskum vykonaný spoločnosťou Echo Research for Ambius. Tá sa zameriava na usporiadanie interiérov a dizajnom pracovných miest.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa prieskumu sa až 25 percent respondentov sťažovalo na prácu v takýchto neutešených kanceláriách.

SkryťVypnúť reklamu

Pri hľadaní spôsobov ako zlepšiť svoje prostredie si 37 percent účastníkov prieskumu želalo mať okná, ktoré sa dajú otvoriť, 16 percent by si vybralo farebnejšie namaľované steny, 11 percent opýtaných by chcelo mať atraktívnejších kolegov a 7 percent respondentov by uprednostnilo lepšiu vôňu v miestnosti, kde pracujú.

Podľa troch štvrtín účastníkov prieskumu tvrdí, že pracovné prostredie má podstatný vplyv na pohodu a motiváciu zamestnanca a priemerne každý tretí povedal, že by bol viac produktívny v atraktívnejšom prostredí.

Trištvrtiny respondentov si tiež myslia, že to, ako kancelária vyzerá je dôležité pri rozhodovaní sa o výbere zamestnania.

Telefonický prieskum spravili pre spoločnosť Ambius na vzorke 426 náhodne vybraných dospelých Američanov, ktorí sú zamestnaní na plný úväzok. Anketári zbierali údaje 11. až 14. apríla a štatistická chyba pri tomto type prieskumu sa pohybuje na úrovni 4,75 percentuálneho bodu.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Ellen Wulfhorst

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 311
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 715
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 685
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 298
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 810
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 305
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 755
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 538
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu