Rozvoj má byť pre tých najlepších

Aká je charakteristika dobrej firemnej „univerzity“?

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – IMAGE 100,LTD)

Aká je charakteristika dobrej firemnej „univerzity“?

Vladimir Glazunov,

Moskva, Rusko


Vaša otázka sa, samozrejme, týka veľkých spoločností, keďže väčšina iných organizácií si nemôže dovoliť luxus podnikového školiaceho strediska.

A je to skutočne luxus, lebo efektívne programy rozvoja manažmentu môžu poskytnúť firme citeľný konkurenčný náskok. Pri nábore zvyčajne pritiahnu tých najlepších a tých, ktorí už vo firme sú, môže zmeniť zo sľubných na vysoko výkonných.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všimnite si však slovo „efektívny“. Lebo korporátne univerzity často efektívne nie sú.

SkryťVypnúť reklamu

Najčastejším dôvodom je, že firmy privedú na výučbu „aktérov“ zvonka. Tým je celý proces podkopaný.

Chcete mať vlastných manažérov pred každou študijnou skupinou, aby zamestnancom demonštrovali, aké myslenie a počínanie predstavuje „úspech“ vo vašej organizácii. To je motivácia – a môže tiež priniesť poriadny rast (nehovoriac už o radosti a zábave) pre manažérov, ktorí budú dočasne nosiť profesorské rúcha.

Firemné univerzity zlyhávajú aj z druhého, zákernejšieho dôvodu: stávajú sa skladiskami skladiskami – čo je zdvorilý výraz pre „smetisko“ – zamestnancov, bez ktorých sa možno niekoľko týždňov zaobísť.

K tomu prirodzene dochádza, lebo len málo manažérov sa ochotne lúči s najproduktívnejšími zamestnancami.

Protiopatrenie spočíva v tom, že treba zabezpečiť, aby manažéri pochopili, že program rozvoja je odmenou za nadpriemerný výkon. Môžu sa doň zapojiť len vybraní a tí najlepší pracovníci – a vyberá ich vedenie spoločnosti a oddelenie ľudských zdrojov.

SkryťVypnúť reklamu

Pozrite, firemné univerzity sú dosť vzácne a tie dobre vedené neboli vybudované ľahko. No pri správnom postupe môžu byť účinnou silou vedúcou k zmene. Vaša otázka naznačuje, že možno budete mať to šťastie a chopíte sa príležitosti.

New York Times Syndicate začal koncom roka 2005 týždenne uverejňovať otázky čitateľov a odpovede Jacka a Suzy Welchovcov. Otázky sa posielajú na adresu Winning@nytimes.com. Najzaujímavejšie z nich sa dostávajú na stránky New York Times. Denník SME ich prináša v pravidelnom seriáli.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 257
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 060
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 261
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 665
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 077
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 875
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 572
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 344
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu