I. Mikloš: Pokračovanie v reformách umožní znižovať nezamestnanosť

Košice 25. apríla (TASR) - Postupné znižovanie miery nezamestnanosti už v priebehu rokov 2001 - 2002 je reálne len za predpokladu pokračovania v reformách ...

Košice 25. apríla (TASR) - Postupné znižovanie miery nezamestnanosti už v priebehu rokov 2001 - 2002 je reálne len za predpokladu pokračovania v reformách a integračného procesu Slovenska. Uviedol dnes v Košiciach podpredseda vlády Ivan Mikloš po výjazdovom rokovaní vlády, ktoré sa zaoberalo najmä analýzou vývoja príčin nezamestnanosti a návrhom opatrení na jej znižovanie.

Riešenie problému nezamestnanosti súvisí podľa I. Mikloša so štyrmi okruhmi. Prvý sa týka celkovej politiky krajiny a úzko súvisí s ozdravením ekonomického prostredia ako takého, t.j. s úrokovými sadzbami, s ratingom krajiny a prílevom zahraničných investícií. Ďalej je to zlepšovanie podnikateľského prostredia. Vláda dnes v tejto súvislosti uložila ministerke financií do polovice mája predložiť analýzu daňového a odvodového zaťaženia a navrhnúť opatrenia a postup pri ich znižovaní ale aj harmonizácii daňového a odvodového zaťaženia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ďalším okruhom, ktorý priamo súvisí so znižovaním nezamestnanosti, sú podľa vicepremiéra deformácie trhu práce. Vláda sa preto hľadala možnosti, ako viac stimulovať nízke príjmové skupiny, aby mali záujem hľadať si prácu, najmä ak je malý rozdiel medzi sociálnou dávkou a mzdou. Jedným z navrhovaných opatrení je, aby sa dlhodobo nezamestnanému ponechala časť sociálnej dávky v prípade, že sa zamestná. Vážnym problémom je tiež čierna práca a preto sa má podľa I. Mikloša zvýšiť právomoc a kompetencie inštitúcií, ktoré môžu vykonávať kontroly, pričom by sa mala vo väčšej miera zapojiť i polícia.

Štvrtým okruhom súvisiacim s vysokou mierou nezamestnanosti sú demografické príčiny. I. Mikloš uviedol, že v posledných desiatich rokoch sa počet ľudí zamestnaných v národnom hospodárstve v podstate nezmenil, poklesol zhruba o 9 000. Počet práceschopných ľudí na Slovensku za toto obdobie vzrástol o 335 000, kým napr. v Maďarsku klesol o 415 000. Za jedno z riešení považuje vláda zvýšenie kapacity vysokého školstva, pretože mnohí z tých, čo sa nedostanú na VŠ, rozšíria rady nezamestnaných. Navyše, vysokoškoláci majú väčšiu šancu sa zamestnať.

SkryťVypnúť reklamu

* nos zll

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 311
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 715
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 685
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 298
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 810
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 305
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 755
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 538
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu