Mladík z bohatej rodiny vyštudoval na juhokalifornskej univerzite biznis, ale viac bol v dielni ako na burze. Rodičia mu po promóciách kúpili zájazd do Európy. Na luxusnej lodi Queen Mary si z Londýna doniesol krásny jaguár. Prešiel ním celú Ameriku a vymenil ho za ferrari. Na ňom začal súťažiť. Keď vyhral Panamerické preteky, zavolal si ho sám commendatore Enzo Ferrari. Hill si sadol do jeho prototypu a v roku 1958 zvíťazil prvý raz v povestnej dvadsaťštyrihodinovke v Le Mans. Ako prvý Američan.
Všemocný vládca z Maranella ho však ani za svet nepustil do monopostu F 1. Pokojný Hill sa naštval. Sadol si do obstarožného Maserati. Na Veľkej cene Francúzska skončil siedmy. Enzo Ferrari mu ihneď zveril svoj voz. Z titulu majstra sveta nemal Hill veľkú radosť. Získal ho iba preto, lebo jeho tímový kolega, gróf Berghe von Trips tragicky zahynul.Bolo to v roku 1961.
Z Američana si robili súperi žarty. Mal najväčší strach z havárií a smrti. „Keby ste k nemu prišli a zvolali: Phil, horí ti auto, asi by vyskočil meter vysoko,“ spomína anglický jazdec Stirling Moss. Paradoxom je, že Hill miloval rýchle okruhy a prekonával na nich rekordy. Bol prvý, kto v Le Mans prešiel kolo rýchlosťou nad 200 km/h.
Automobilový šport neopustil, ani keď ukončil kariéru. Bol jedným z najznámejších svetových reštaurátorov klasických veteránov pretekárskych automobilov.
* 20. 4. 1927
† 28. 8. 2008
Autor: pf