Predaj chce oživiť hokej i šoubiznis

Trh s nehnuteľnosťami začína stagnovať. Ešte pred niekoľkými mesiacmi sa ľahko a rýchlo rozpredali priestory na bývanie aj v menej zaujímavých a ešte len plánovaných projektoch, či byty v starých domoch. Dnes už budúcich majiteľov ťažšie hľadajú aj niekto

(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

Trh s nehnuteľnosťami začína stagnovať. Ešte pred niekoľkými mesiacmi sa ľahko a rýchlo rozpredali priestory na bývanie aj v menej zaujímavých a ešte len plánovaných projektoch, či byty v starých domoch. Dnes už budúcich majiteľov ťažšie hľadajú aj niektoré projekty v zaujímavých lokalitách. Preto sa hľadajú nové cesty, ako klientov zaujať.

Záujem o kúpu nehnuteľností opadá, ponuka začína víťaziť nad dopytom. Developerské spoločnosti, ale aj predajcov nehnuteľností to núti hľadať nové cesty oslovovania potenciálnych zákazníkov, tak ako je to už aj inde vo svete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Reklama na balkóne

Byty a domy, ktoré už nejaký ten rok či desaťročie stoja, realitné kancelárie neponúkajú len v ich "kamenných pobočkách", inzertných časopisoch či na internete, ale začínajú sa na predaj ponúkať aj samy. Príkladom sú byty a domy, ktoré predáva realitná kancelária RE/MAX. Kde sa nachádza nehnuteľnosť, ktorá sa uchádza o priazeň nového majiteľa, dá sa zistiť aj pri bežnej prechádzke mestom. Upúta totiž tabuľou, že je na predaj, umiestnenou na balkóne či na dvore. Nechýbajú na nej ani kontaktné informácie na predajcu nehnuteľnosti.

"Túto formu prezentácie považujeme za efektívnu formu predaja. Využívame ju bez ohľadu na región", tvrdí Silvia Heleninová zo spoločnosti RE/MAX. Nepopiera, že sa spoločnosť snaží využiť všetky možnosti, aby klientovi pomohla predať nehnuteľnosť v čo najkratšom čase.

SkryťVypnúť reklamu

Hoci si slovenský trh na túto formu prezentovania nehnuteľností ešte len zvyká, sieť kancelárií ju v zahraničí využíva už desiatky rokov. "Ľudia vo svete, ale aj na Slovensku na tento druh reklamy výborne reagujú. Mnohokrát sa stane, že o konkrétny byt, dom alebo pozemok môžu mať záujem napríklad susedia alebo môžu posunúť tip o predávanej nehnuteľnosti svojim známym," dodáva Heleninová.

To, čo bolo, nestačí

Tabule vo dvore či na balkónoch predávaných nehnuteľností sú aj vo svete podľa Daniely Danihel Rážovej, riaditeľky spoločnosti Bond Reality, bežným spôsobom ako upozorniť verejnosť na nehnuteľnosť.

Nie je však vylúčené, že ani toto už časom nebude tým pravým marketingovým ťahákom v oblasti predaja nehnuteľností. Tak, ako ním už pomaly prestáva byť predaj nehnuteľností na ploche hojne navštevovaného nákupného centra. "Keď sme pred tromi rokmi otvorili prevádzku realitnej kancelárie v Auparku, boli sme prví a urobili sme revolučný krok," spomína riaditeľka realitnej kancelárie Bond Reality. Dnes priznáva, že už tento spôsob oslovenia verejnosti nie je to "pravé orechové". Aj preto hľadá novú formu marketingového oslovenia.

SkryťVypnúť reklamu

Hra s emóciami

K niektorým novým metódam, ktoré predajcovia realít začali používať na oslovenie a upútanie pozornosti záujemcov o kúpu bytu či domu, je však skeptická. Jednou z nich je napríklad využívanie známych tvárí na spropagovanie aktivít predajcu nehnuteľností. Takto upriamuje pozornosť na nehnuteľnosti z ponuky M & M Reality niekdajší hokejový brankár Ján Lašák. "Je to čisto marketingový spôsob, ako sa odlíšiť. Otázne je, či je zaplatená známa osobnosť na reklame skutočným dôkazom profesionality realitnej agentúry či kancelárie," vraví Rážová. Marketing funguje na každého inak a akýkoľvek nový spôsob, ktorý dokáže zaujať, považujú predajcovia nehnuteľností za dobrý.

Podľa Heleninovej má predajca nehnuteľností šancu na trhu uspieť, len keď si vopred zadefinuje cieľovú skupinu potenciálnych zákazníkov a pri marketingovej komunikácii sa zameria práve na ňu. "Do komunikácie vstupujú emócie, využívajú sa tváre známych osobností," vraví. Tento vývoj pritom súvisí aj do zvyšujúcou sa konkurenciou a náročnosťou klienta.

SkryťVypnúť reklamu

Developeri využívajú aj pôvod hviezd

Náročných zákazníkov chce osloviť aj developerská spoločnosť Orco Property Group, ktorá buduje v centre Bratislavy multifunkčný objekt City Gate. Jeho podstatná časť bude vyhradená luxusnému bývaniu.

Tvárami, ktoré majú naň prilákať pozornosť, sa stali modelka Adriana Sklenaříková a Anthony Delon, známy syn slávnej hereckej legendy. Lucia Švecová, riaditeľka developerskej spoločnosti odôvodnila výber tým, že City Gate je exkluzívny projekt a tak si vyžaduje, aby ho propagovali prestížne, slávne a rovnako exkluzívne osobnosti. "Slovenské korene a svetový úspech na poli modelingu predurčuje Sklenaříkovú, aby dala tvár prestížnym projektom City Gate, francúzsky pôvod Anthony Delona zase korešponduje s francúzskymi koreňmi zakladateľa Orco, Jeana Francoisa Otta," uviedla Švecová.

SkryťVypnúť reklamu

Budú aj skutočne bývať?

Hoci Orco zdôrazňuje, že modelka, ktorá prezentuje jeho projekt, hľadá bývanie v Bratislave, Švecová zatiaľ nepotvrdila, že by si ho v ňom už aj zmluvne zabezpečila.

V tom sa zatiaľ odlišuje od britského developera Letterstone, ktorý stavia v Tatranskej Lomnici luxusný apartmánový komplex Silver Resort. Pri jeho propagácii a predaji využíva tvár slovenského hokejistu Mariána Gáboríka. Ten si v prázdninovom komplexe skutočne aj vopred prenajal na niekoľko rokov štvorizbový apartmán s dvomi kúpeľňami.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 6 298
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 113
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 668
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 2 346
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 010
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 792
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 527
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu