Z časti je otázka jednoducho zodpovedateľná. Koučovanie je primárne zamerané na stanovovanie a dosahovanie cieľov – predovšetkým pracovných, pričom dôraz kladie na otvorenosť a hľadanie individuálnych ciest k cieľom každého pracovníka. Koučovanie však prináša aj mnohé ďalšie benefity.
Kouči sa učia klásť dôraz na reflexiu počutého z obsahovej aj emocionálnej stránky.
To, o čom sa mlčí
Prostredníctvom vzájomného afektívneho vyladenia si úspešní kouči uvedomujú pozadie konverzácie, čiže nielen to, čo je povedané, ale aj to, o čom sa mlčí, prípadne čo je prítomné, no zdieľané iba v náznakoch.
Toto „nevypovedané“ má významný dopad na schopnosť človeka podávať pracovný výkon. Napätie medzi jednotlivcom a tlakmi organizačnej kultúry môže byť v takomto rozhovore uvedomené, pomenované, pochopené a prepracované.
Ako s kontextom narábať
Ak v koučingu takýto proces prebieha, môžeme vnímať a spoznávať kultúru oddelenia alebo firmy z rôznych uhlov pohľadu a môžeme sa rozhodovať, ako budeme s daným kontextom zaobchádzať, prípadne ako ho môžeme pretvárať.
Autor: Vladimír Hambálek (Autor je kouč, tréner, psychoterapeut )