MBA: Móda alebo hodnotná reklama?

Pre udržateľný kariérny rozvoj a rast je titul MBA pre mnohých moderných manažérov nevyhnutnosťou. V komerčných médiách sa vysielajú stovky reklamných spotov stoviek univerzít. Vyvstáva otázka čo to vlastne MBA je a prečo ho potrebujete?

MBA (študijný program zameraný na rozvoj v oblasti manažmentu) vznikol pre asi 100 rokmi ako reakcia na narastajúcu potrebu prípravy nového typu odborníkov - profesionálnych manažérov. Pretože na výučbu takého titulu existovalo len málo teoretických materiálov a učebníc, vytvorili profesori Harwardskej Univerzity nový nástroj tzv. prípadovú štúdiu, ktorá rieši problémy prostredníctvom konkrétnej situácie. Tento spôsob umožňuje študentom diskutovať a riešiť problém, ktorý majú k dispozícii. Prípadová štúdia navždy zadefinovala charakter programov MBA, keďže orientácia na reálne praktické znalosti sa stala základom pre všetky moderné programy MBA.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ čo sú obsah a forma jednotlivých programov MBA rôznorodé, najlepšie programy vychádzajú z rozsiahlych životných skúsenosti, ktoré premieňajú potenciál vedúceho pracovníka na schopnosť viesť a riadiť. Takúto premenu dosiahnu prostredníctvom interaktívnych vyučovacích metód, ktoré zahŕňajú tímovú prácu, cvičenia na rozvoj zručností, diskusie o reálnych projektoch a oveľa viac. Vzhľadom k tomu, že sa požiadavky na zručnosti a znalosti pre úspešnú manažérsku kariéru dramaticky menia, najlepšie MBA programy sa nezameriavajú na technické zručnosti ako sú určité účtovnícke metódy a vzorce, ale snažia sa skôr pomáhať účastníkom rozvíjať spôsob myslenia a správania želaným smerom, ktorý by im umožnil nachádzať vlastné odpovede medzi meniacimi sa podmienkami trhu a realitou.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalším dôležitým prvkom všetkých dobrých MBA programov je zameranie pozornosti na rozvoj vodcovských schopností. MBA program je určený na osvojenie si zručnosti riadiť a viesť ľudí. Špeciálne zamerané kurzy riešia tieto dve celkom odlišné aspekty manažmentu a vedúceho postavenia. Zatiaľ čo finančné, účtovnícke, marketingové a operačné kurzy ponúkajú bloky na osvojenie si úspešného rozhodovania, kladú dôraz na emočnú inteligenciu, tímovú dynamiku, time manažement, efektívne vedenie umožňuje urýchliť schopnosti jednotlivca inšpirovať, motivovať a angažovať ľudí.

V dôsledku neustáleho rastu počtu kurzov MBA a im podobných kurzov, je čoraz náročnejšie vybrať si ten správny. Správna voľba programu MBA, ktorý ponúka hlbokú profesionálnu a osobnú premenu je najlepším spôsobom ako sa vyhnúť módnym trendom. Takto zažijete Vy a Vaša spoločnosť veľmi hodnotnú skúsenosť.

SkryťVypnúť reklamu

Prezentácia v Bratislave Navštívte MasterClass nazvanú Inovácie v riadení: Efektívne využitie prípadových štúdií v manažérskej komunikácii pod vedenímProfesora Joea Ponsoma dňa:

- Utorok, 11.11.08 o 18.00 v Crowne Plaza Bratislava v halle Berlin (Hodžovo námestie 2, Bratislava). Zaregistrujte sa tu!

Priďte a zažite náš MasterClass, kde sa dozviete viac o našich programoch a kde Vám umožníme porozprávať sa so zástupcom Medzinárodnej ekonomickej rady pre rozvoj(IEDC) Alumni! Zaregistrujte sa tu!

O IEDC:

"Slogan Škola s pohľadom dokonale sedí na IEDC, pretože IEDC skutočne poskytuje každému zainteresovanému v tomto vzdelávacom systéme iný pohľad. Mať na vec iný pohľad je v mojom svete skutočne privilégiom... mať IEDC pohľad." Dardan Sejdiu, Prezident Správnej rady, Slovene/Kosovo Pension Fund, Kosovo, Manažér MBA 2007

SkryťVypnúť reklamu

"Po školení v Blede, mám pocit ako keby som šiel veľmi dlho tunelom, ktorý mi výrazne limitoval môj pohľad na vec. Po tom ako sme si s kolegami a profesormi vymenili názory a pohľady, vidím veci, ktoré boli predo mnou ukryté." Benedikt Binder-Krieglstein, Neupack GmbH, Rakúsko, Manažér EMBA 2006-07

Vždy som si cenil vedomosti a možnosť vzdelávania sa. V IEDC sa mi to podarilo v skvelom zariadení v nádhernom prostredí, kde som sa dostal do vzájomnej interakcie s veľkou skupinou účastníkov, fakultou a personálom. Mal som na túto príležitosť šťastie. Richard Baldwin, BlomInfo, GB (Manažér MBA 2003)

* Dr. Joe Pons je ako jeden z vedúcich profesorov v Európe dobre známy svojim vyučovacím prístupom, v ktorom využíva metódy prípadových štúdií. Ako profesor marketingu pôsobil 14 rokov na Medzinárodnej škole Manažmentu IESE v Barcelone. V súčasnosti je hosťujúcim profesorom na IEDC - Škola manažmentu v Bled.

SkryťVypnúť reklamu

** Dr. Nadya Zhexwmbayeva je profesorkou pre udržateľný rozvoj na IEDC - Škola manažmentu v Bled.

Autor: Dr. Nadya Zhexembayeva

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 344
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 912
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 690
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 169
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 751
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 218
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 696
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 607
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu