Široké spektrum produktov
Jej podstatou je kombinácia veľmi širokého spektra produktov, od klasických investícií do akcií a dlhopisov až po investície do nehnuteľností, developerských projektov a tzv. alternatívnych investícií. Sem patria najmä rôzne private equity (spoločnosti nekótované na burze cenných papierov) a hedžové fondy. Rôznorodosť investičných produktov má klientovi zabezpečiť, že aj keď niektoré z nich nebudú úspešné, tie ostatné mu to vynahradia.
Produktov pre bohatých je veľa a len málo bánk orientovaných na wealth manažment ich dokáže poskytnúť z vlastnej produkcie. Otvorená architektúra je založená na kombinácii vlastných produktov a produktov iných firiem, ale aj organizácií zameraných na právne a podnikové poradenstvo.
Vlastné produkty sú samozrejme najziskovejšie na predaj a 60-70 perc. privátnych bankárov ponúka klientom najmä interne produkované služby.
Rôznorodé požiadavky
Mimoriadne bohatí klienti však majú skutočne veľmi rôznorodé požiadavky a najmä malé a stredne veľké privátne banky ich nedokážu vhodným spôsobom splniť.
Z externých poskytovateľov služieb nemajú privátni bankári veľký zisk a najímajú si ich hlavne na vysoko špecializované činnosti, ako sú nákup finančných a komoditných derivátov či hedžové fondy. Z hľadiska kvality služieb sú však tieto produkty v portfóliu služieb považované za veľmi významné.
Daňová optimalizácia
Denným chlebom privátnych bankárov bola a zostane daňová optimalizácia. Vyspelé štáty majú na rozdiel od Slovenska ohavný zvyk zaťažovať bohatých vysokými daňami z príjmu a kapitálových výnosov. Špeciálne pri dedičskej dani je miera zaťaženia mimoriadne vysoká, 40 percent i viac. Bohatí sa prirodzene bránia a hľadajú cesty ako sa daniam vyhnúť. Privátni bankári im v tom môžu poskytnúť neoceniteľné služby.
Autor: vba