Obama je polibrita, čo vynáša

Budúceho prezidenta si nevedia vynachváliť najmä obchodníci. Produkty s jeho tvárou idú na dračku.

Barack Obama vyriešil spôsob, ako stimulovať ekonomiku ešte predtým, ako prevzal úrad. Stačilo, že ho ľudia zvolili. Obchodné produkty, ktoré pripomínajú, oslavujú a prakticky kanonizujú Obamu, predáva takmer každý. A idú na dračku.

Zákazníci už dva mesiace pred inauguráciou Obamu za 44. prezidenta Spojených štátov, minuli na obamabíliu okolo 200 miliónov dolárov. A očakáva sa, že ďalšia prílivová vlna sa ešte len spustí.

„Obama bol najpredávanejším prezidentským kandidátom s najpremyslenejším brandingom, odkedy John F. Kennedy využil v roku 1960 na svoje zvolenie televíziu,“ povedal Allen Adams, výkonný riaditeľ new­orskej kancelárie Landor Associates. „Takže nie je prekvapujúce, že keď Obamu zvolili, obchodníci sa snažia na tom zarobiť.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najskôr prišli noviny a magazíny, ktoré priniesli správy o Obamovom víťaz­stve nad Johnom McCainom. Nasledovali ich plagáty, plakety, tabuľky prvých strán novín, knihy, šálky či tričká.

Los Angeles Times predal produkty s Obamom v celkovej hodnote 686­-tisíc dolárov, New York Times ráta tržby do dvoch miliónov dolárov.

Veľké spoločnosti, ktoré sa zaoberajú predmetmi pre zberateľov, začali minulý týždeň kampaň na predaj „spomienkových fotografií prezidenta Obamu“. Obsahuje sedem fotografií a dva medailóny z 24-­karátového zlata. Cena? 109 dolárov.

„Je to polibrita, politická celebrita,“ hovorí značkový konzultant Mark Babej. „Pripomína mi to Argentínu, kde som všade videl busty a obrázky Evity Peronovej“.

Autor: Stuart Elliott The New York Times

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 032
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 373
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 168
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 529
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 534
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 250
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 172
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 885
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu