Priamy vlak do Brna nejde už roky

V Brne študuje a pracuje množstvo ľudí z trenčianskeho regiónu, no priame vlakové spojenie neexistuje. Zrušili ho pred ôsmimi rokmi. Podľa železníc o priamy spojnie je záujem.

Priama autobusová linka z Trenčína do Brna nejazdí, problematické je podľa študentov dostať  sa autobusom aj späť z Brna.Priama autobusová linka z Trenčína do Brna nejazdí, problematické je podľa študentov dostať sa autobusom aj späť z Brna. (Zdroj: PRE SME – ANDREA KOPPIOVÁ)

TRENČÍN. Cestujúci z Trenčianskej Teplej do Brna, odkiaľ ešte v roku 2000 premával priamy spoj, dnes musí štyrikrát prestupovať s tým, že sa do cieľovej stanice dostane v lepšom prípade po takmer štyroch hodinách, v horšom po siedmich. Pôvodná vzdialenosť 120 kilometrov sa mu predĺži na 179.

Železničná spoločnosť o obnove priameho spojenia neuvažuje, zrejme ani České dráhy. Cestujúci, najmä študenti, by priamy spoj uvítali.

Rýchlik končí v poli

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takmer všetky vlaky od Trenčianskej Teplej smerujú iba do Vlárskeho priesmyku. Tam treba prestúpiť na vlak do Bylnice a až odtiaľ ide vlak do Brna. Jediný priamy spoj do Brna je autobus vyrážajúci z Trenčianskej Teplej krátko pred ôsmou ráno, ktorý zdolá túto trasu za necelé tri hodiny. Trenčan Andrej Hradocký, nerozumie, prečo neexistuje normálny vlakový prípoj na Brno, Uherské Hradište a celé Slovácko.

SkryťVypnúť reklamu

„Nie je normálne, aby rýchlik z Brna končil v dedine v poli,“ myslí si Hradocký narážajúc na prestupnú stanicu na slovensko­českých hraniciach.

Aj autobusom je to komplikované

Na Masarykovej univerzite v Brne študuje viac ako 3500 Slovákov, medzi nimi desiatky Trenčanov. Pre mnohých je však dochádzanie pohromou.

„Cestovanie do Brna sa dá prirovnať k nočnej more,“ tvrdí študentka Barbora Prekopová. Podľa nej sú autobusy Student agency síce najrýchlejšie, ale väčšinou dva mesiace vopred vypredané a drahé. Podľa študentky nejazdia ani autobusy priamo z Trenčína.

Ešte horšie ako cestovanie do Brna je podľa Prekopovej cestovanie autobusom z Brna. Vodiči autobusov údajne uprednostňujú cestujúcich do vzdialenejších miest, takže mnohí neprijímajú rezervácie z Trenčína a uprednostňujú plné cestovné pred zľavneným.

SkryťVypnúť reklamu

Priame spojenie do Brna by uvítal aj primátor Trenčína Branislav Celler. „Uvedomujeme si vzájomné prepojenie regiónu vzhľadom na univerzitu,“ povedal primátor. „V prvom rade je to však otázka na Železničnú spoločnosť,“ dodal.

Do Teplej sa dostane jediný vlak

„V súčasnosti nepredpokladáme priame spojenie Trenčianska Teplá – Brno z dôvodu nízkeho záujmu zákazníkov,“ vysvetlil Miloš Čikovský, hovorca Železničnej spoločnosti, podľa ktorého aj česká strana zredukovala priame vlaky z Brna cez Bylnicu do Vlárskeho priesmyku.

„Zo strany Českých dráh má z Brna s prestupmi prípoj až do Trenčianskej Teplej jediný spoj,“ povedal Čikovský. V smere z Trenčianskej Teplej majú však podľa Čikovského všetky vlaky s prestupmi prípoj od Trenčianskej Teplej.

SkryťVypnúť reklamu

Priame spojenie podľa hovorcu Českých dráh chýba na slovenskej strane: „Zo strany Českej republiky jazdia niekoľkokrát denne priame vlakové spoje do a z Bylnice vzdialenej päť kilometrov od prechodnej stanice Vlársky priesmyk a jeden z nich dokonca vychádza priamo z tejto pohraničnej stanice,“ povedal Ondřej Kubala.

Problém je podľa oboch prepravcov na druhej strane hranice. Vzdialenosť 120 kilometrov z Brna do Trenčianskej Teplej tak cestujúcim trvá štyri až sedem hodín, musia viackrát prestupovať a meniť vlak za autobus či opačne.

Nie je normálne, aby rýchlik z Brna končil v dedine v poli.

Andrej Hradocký, cestujúci z Trenčína

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 835
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 070
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 046
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 482
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 3 776
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 759
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 517
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 284
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu