Cez internet u nás najviac nakupujú muži

Dominanciu mužovv nakupovaní na internete potvrdil prieskum internetového obchodu HEJ.sk. Podľa nehoaž 78 percent online kupujúcich na internetesú muži a len o málo viacako pätina žien.

BRATISLAVA. Prieskum uskutočnila spoločnosť Eurocomm SR v mesiacoch august a september 2008. Zúčastnilo sa ho 1519 respondentov oslovených prostredníctvom infomailu.

Z prieskumu tiež vyplynulo, že takúto formu využívajú najmä Bratislavčania. Tých bolo v dotazníku 21 percent. Ostatné kraje sú podľa miesta bydliska respondentov zastúpené viac-menej rovnomerne (10-12 percent). Výnimkou je Bratislavský kraj, z ktorého nakupuje len 5 percent.

Ženy si chcú nakupovanie vychutnať

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viliam Urban, psychológ vysvetľuje: „Cez internet je nakupovanie síce ľahšie, ale ženy si chcú nakupovanie užiť, potrebujú si tovar ohmatať. A to im internet neumožňuje. Naopak, tento spôsob nakupovania vyhovuje mužom, ktorí preferujú jednoduchý a rýchly nákup tovaru, pre ktorý sa už dopredu rozhodli.“

SkryťVypnúť reklamu

Podľa veku ide najmä o 30-39 ročné osoby (33 percent), nasledujú 20-29 roční (25 percent) a po nich 40-49 roční (21 percent). Prevahu 30-39 ročných osôb, ktoré nakupujú cez internet, potvrdil aj prieskum spoločnosti TNS SK, realizovaný v marci 2008. Čo sa týka vzdelania, prevládajú stredoškoláci s maturitou (46 percent), nasledovaní vysokoškolákmi (36 percent).

V bežnom zamestnaneckom pomere je 68 percent opýtaných a 8 percent tvoria študenti.

Online nakupuje až 60 percent zosobášených Slovákov, no tento rýchly a lacný spôsob využíva len 33 percent slobodných respondentov.

S tým súvisí aj ďalší údaj, a to že nakupujú najmä troj a štvorčlenné domácnosti - je ich 59 percent, dvojčlenných je len 20 percent. Dá sa preto usudzovať, že rodinne založení slovenskí zákazníci online obchodu HEJ.sk vyhľadávajú cenovú výhodnosť takéhoto nákupu v porovnaní s klasickými kamennými predajňami a zároveň šetria svoj čas, ktorý potom môžu venovať svojim deťom alebo rodine.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavnou výhodou je cena

Cenu ako hlavnú výhodu pri nakupovaní na internete kladie na prvé miesto 96 percent respondentov. 74 percent preferuje rýchlosť a 70 percent kvalitu doručenia zásielky.

Zaujímavé je, že referencie na internete uprednostňuje viac respondentov (25 percent) ako odporúčania od známych (11 percent). Reklama daného obchodu je podstatná len pre 7 percent zákazníkov.

Vianočné akcie obchodu HEJ.sk

Možnosť okamžitého odberu najžiadanejších položiek.

Nová sekcia Baby ešte do Vianoc.

Doprava zadarmo na veľkú bielu techniku do 24.decembra.

Zľavové kupóny HEJ.sk - darčekové poukážky, dobrý tip pre násťročných.

Zdroj: Hej.sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 499
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 182
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 808
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 993
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 597
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 778
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 496
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu