BRATISLAVA. Prieskum uskutočnila spoločnosť Eurocomm SR v mesiacoch august a september 2008. Zúčastnilo sa ho 1519 respondentov oslovených prostredníctvom infomailu.
Z prieskumu tiež vyplynulo, že takúto formu využívajú najmä Bratislavčania. Tých bolo v dotazníku 21 percent. Ostatné kraje sú podľa miesta bydliska respondentov zastúpené viac-menej rovnomerne (10-12 percent). Výnimkou je Bratislavský kraj, z ktorého nakupuje len 5 percent.
Ženy si chcú nakupovanie vychutnať
Viliam Urban, psychológ vysvetľuje: „Cez internet je nakupovanie síce ľahšie, ale ženy si chcú nakupovanie užiť, potrebujú si tovar ohmatať. A to im internet neumožňuje. Naopak, tento spôsob nakupovania vyhovuje mužom, ktorí preferujú jednoduchý a rýchly nákup tovaru, pre ktorý sa už dopredu rozhodli.“
Podľa veku ide najmä o 30-39 ročné osoby (33 percent), nasledujú 20-29 roční (25 percent) a po nich 40-49 roční (21 percent). Prevahu 30-39 ročných osôb, ktoré nakupujú cez internet, potvrdil aj prieskum spoločnosti TNS SK, realizovaný v marci 2008. Čo sa týka vzdelania, prevládajú stredoškoláci s maturitou (46 percent), nasledovaní vysokoškolákmi (36 percent).
V bežnom zamestnaneckom pomere je 68 percent opýtaných a 8 percent tvoria študenti.
Online nakupuje až 60 percent zosobášených Slovákov, no tento rýchly a lacný spôsob využíva len 33 percent slobodných respondentov.
S tým súvisí aj ďalší údaj, a to že nakupujú najmä troj a štvorčlenné domácnosti - je ich 59 percent, dvojčlenných je len 20 percent. Dá sa preto usudzovať, že rodinne založení slovenskí zákazníci online obchodu HEJ.sk vyhľadávajú cenovú výhodnosť takéhoto nákupu v porovnaní s klasickými kamennými predajňami a zároveň šetria svoj čas, ktorý potom môžu venovať svojim deťom alebo rodine.
Hlavnou výhodou je cena
Cenu ako hlavnú výhodu pri nakupovaní na internete kladie na prvé miesto 96 percent respondentov. 74 percent preferuje rýchlosť a 70 percent kvalitu doručenia zásielky.
Zaujímavé je, že referencie na internete uprednostňuje viac respondentov (25 percent) ako odporúčania od známych (11 percent). Reklama daného obchodu je podstatná len pre 7 percent zákazníkov.
Vianočné akcie obchodu HEJ.sk
Možnosť okamžitého odberu najžiadanejších položiek.
Nová sekcia Baby ešte do Vianoc.
Doprava zadarmo na veľkú bielu techniku do 24.decembra.
Zľavové kupóny HEJ.sk - darčekové poukážky, dobrý tip pre násťročných.
Zdroj: Hej.sk