Infozábavu a blogy podľa Dvořáka overí čas

Rešpekt k recipientom má byť hlavným, čo by mali mať slovenské médiá na zreteli, povedal na dnešnej besede Slovenského ...

BRATISLAVA. Rešpekt k recipientom má byť hlavným, čo by mali mať slovenské médiá na zreteli, povedal na dnešnej besede Slovenského syndikátu novinárov (SSN) jeho podpredseda Karel Ilja Dvořák.

Diskusia v bratislavskom Dome novinárov bola venovaná otázkam kvalitného informovania vo svete médií. Dvořák na nej zároveň informoval o výstupoch z Globálneho fóra o rozvoji médií, ktoré sa konalo v Aténach v dňoch 7. až 9. decembra za účasti 512 mediálnych odborníkov zo 106 krajín sveta, a na ktorom zastupoval SSN.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Slovenské médiá sa podľa Dvořáka musia viac uberať k rešpektovaniu čitateľov, divákov a poslucháčov, aby tí neboli len konzumujúcimi objektmi. "Médiá by sa mali zamerať na to, aby (recipient) bol ich skutočným partnerom, tým, ktorého kvalifikovane a pravdivo informujú a kultivovane zabávajú," uviedol pre TASR.

To sa však podľa neho na Slovensku nedeje. Domnieva sa, že súčasná vlna televíznej infozábavy v najbližších rokoch vymizne. Odhaduje to zruba v horizonte jedného desaťročia. Je to dané aj celkovým vývojom žurnalistiky v posledných rokoch, podotkol.

Nástup fenoménu tzv. občianskej žurnalistiky, ktorej najviditeľnejšou formou sú blogy, nevidí Dvořák až tak optimisticky ako mnohí mediálni analytici, ktorí dokonca tvrdia, že blogeri prakticky "kradnú" prácu klasickým novinárom.

SkryťVypnúť reklamu

Podpredseda SSN sa nazdáva, že žiarlivosť novinárov na blogerov je "žiarlivosťou z vývinu". Blogeri podľa neho majú na mediálnej scéne svoje miesto, mnohí z nich skutočne vedia písať, existujú však isté otázniky.

"Čas ukáže, či je pre informovanosť verejnosti dôležitejší ten, kto je priamo svedkom udalosti ako civilná osoba, a napíše o tom na svojom blogu, alebo ten, kto tú informáciu spracováva ako profesionálny novinár," hovorí. Čas podľa neho tiež ukáže, či blogerova informácia viac zarezonuje v ušiach recipienta, alebo či nakoniec zostane len nevinnou zábavkou kdesi v kúte internetovej siete.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 727
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 071
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 262
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 665
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 063
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 860
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 565
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 498
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu