Prieskum nahral STV

Vláda zisťuje, ktoré média najúčinnejšie ľudí informujú o eure. Cez nekorektný prieskum.

BRATISLAVA. Informácie o eure čerpáme najmä zo štátnych médií STV a Slovenského rozhlasu. Myslí si to vláda na základe prieskumu o názoroch ľudí na euro, ktorý si objednala od štátneho Ústavu pre výskum verejnej mienky (ÚVVM) pri Štatistickom úrade.

Na „rozhodujúci vplyv“ STV ústav prišiel tak, že sa ľudí pýtal, odkiaľ čerpajú informácie o eure, či „z STV“ alebo „z iných televízii“ alebo „z SRo“ či „z iných rádií“. Schopnosť média osloviť ľudí môže mať pritom výrazný vplyv na objem kampane, ktorú si vláda v jednotlivých médiách objedná. Eurokampaň bude stáť 195 miliónov korún (6,47 milióna eur), veľká časť z nich ide na reklamu v médiách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Je to nekorektné. Buď mali vymenovať všetky celoplošné média alebo dať otvorenú otázku, odkiaľ získavajú informácie,“ myslí si marketingový analytik Marian Timoracký.

Podobne sociológ Pavel Haulík z agentúry MVK by sa snažil zadávateľa prieskumu presvedčiť, aby vymenovali všetky celoplošné televízie a rádiá alebo uviedli iba všeobecne druh média. „Pokiaľ interpretácie prieskumu môžu mať vplyv na prerozdeľovanie peňazí na kampaň, nemalo by byť jedno médium zvýhodnené,“ myslí si.

Splnomocnenec pre zavedenie eura Igor Barát pripúšťa, že „ak by z prieskumov vyplynula zásadná informácia týkajúca sa zmeny podielu médií na informovanosť, budeme sa zaoberať možným prehodnotením mediálneho plánu“. Výsledky prieskumov o vplyve médií sú však podľa neho dlhodobo rovnaké.

SkryťVypnúť reklamu

Prečo sú v prieskume vypichnuté iba verejnoprávne médiá, by mal podľa Baráta vysvetliť ÚVVM. Valéria Bezáková z ústavu však hovorí, že odpovede naformulovali podľa požiadaviek vlády. „Zadávateľovi záleželo na tom, aby vedel merať vplyv STV oddelene.“

„STV venuje zavedeniu eura ako jediná televízia okrem bežného spravodajstva aj viaceré špecializované relácie,“ vysvetľuje Barát.

Podľa septembrovej analýzy spoločnosti Storin, ktorá monitoruje slovenské média, sa v prvom polroku venovali euru viac ako STV spravodajská TA3 aj Markíza.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 675
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 6 066
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 040
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 433
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 288
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 984
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 753
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 330
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu