Chceme dovolenkovať radšej lacnejšie a častejšie ako len raz za rok

BRATISLAVA – Kam tento rok na dovolenku a či vôbec? Túto otázku si mnohí z nás nástojčivo uvedomia, keď sa priblíži termín najväčšieho medzinárodného veľtrhu cestovného ruchu na Slovensku Slovakiatour. Výstava sa v bratislavskej Inchebe otvorí zaj

BRATISLAVA – Kam tento rok na dovolenku a či vôbec? Túto otázku si mnohí z nás nástojčivo uvedomia, keď sa priblíži termín najväčšieho medzinárodného veľtrhu cestovného ruchu na Slovensku Slovakiatour. Výstava sa v bratislavskej Inchebe otvorí zajtra (prvé dva dni pre odborníkov) a potrvá do nedele.

Dovolenkové správanie sa Slovákov sa v mnohom začína podobať na trendy vo svete. Aj u nás sa zvyšuje počet tých, čo chcú radšej relaxovať kratšie a dva-trikrát za rok ako len raz na dlhšej dovolenke. Ďalšou podobnosťou je fakt, že nielen u nás, ale aj vo svete badať všeobecný príklon k nižším cenám dovoleniek. Ľudia sa snažia ušetriť. Tento trend nepriamo nabáda k tomu, že sa presadzuje skôr nižšia kvalita služieb.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Slovenskej asociácie cestovných kancelárií našinci začínajú viac uprednostňovať domáce pobyty. Tie sú väčšinou cenovo výhodnejšie. Aj takto sa teda prejavuje, že do vrecka treba siahať čoraz hlbšie. „Cestovné kancelárie na to reagujú rozširovaním domácej ponuky,“ dodáva generálna sekretárka asociácie Jana Kozubová. Podľa nej vlani klesol záujem o tradičné zahraničné lokality, ako boli Španielsko a Grécko, vyskočil iba záujem o Turecko, Tunisko, Izrael a medzi solventnejšími o exotiku – najnovšie o ázijské krajiny, napríklad o Vietnam.

Agentúra Dicio koncom roka zisťovala, o ktoré krajiny majú Slováci najväčší záujem pri tohtoročnom rozhodovaní o dovolenkách. Najviac zabodovalo Chorvátsko (6 percent opýtaných) a Taliansko (3,1) a až potom nasledovalo Grécko (2,9) a Španielsko (1,2). Prieskum ukázal, že o mori snívajú viac ženy než ich partneri a že muži sú vo svojich predstavách o trocha väčší domasedi ako ich nežnejšie polovičky. (ru)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 451
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 982
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 265
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 660
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 181
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 962
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 632
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 341
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu