Prečo majú telekomunikačné firmy Vianoce šesť mesiacov v roku

Keď pred niekoľkými rokmi komusi napadlo urobiť kampaň „predlžte si Vianoce", bolo to vtipné, inovatívne a pravdepodobne aj komerčne úspešné. Odvtedy to používajú skoro všetci

Svet je plný absurdít. Len uvážte: v ktorejsi krajine južnej Ameriky uniesli experta, ktorý im tam prišiel prednášať o tom, ako predchádzať únosom (!), slovenská cudzinecká polícia komunikuje s cudzincami iba v slovenčine (!), človek, ktorý má dohliadať na dodržiavanie zákonov v televíznom a rozhlasovom vysielaní, vykrádal texty iných (!).

Tieto, samy osebe dosť neštandardné či prekvapivé udalosti, sú ako keby umocnené na druhú, čím nadobúdajú absurdný význam čohosi strašného a humorného zároveň.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tri mesiace pred, mesiac po nich

Podobne bizarné sú i vianočné kampane telekomunikačných operátorov, ktorými sme obšťastňovaní ešte i teraz, na konci januára. „Vianočným ponukám u nás ešte neodzvonilo," kričí jeden. „Nech sme všetci šťastní večne, nech sú sviatky nekonečné", prekrikuje ho druhý.

Absurdnú vetu - „v novom roku treba všetko mäso z komory povyberať" zo seba súka tretí. V reklamách to sneží a sneží už štvrtý mesiac: operátori tak Vianoce naťahujú v čase jedným i druhým smerom.
Je jasné, že zákazníci musia byť vianočnými ponukami masírovaní dostatočne dlho, aby sa - mnohí aj tak na poslednú chvíľu - išli postaviť do radu na predĺženie paušálu. Mediálne agentúry vedia odhadnúť, koľko týždňov na to potrebujú. Ale z druhej strany?

SkryťVypnúť reklamu

Keď pred niekoľkými rokmi komusi napadlo urobiť kampaň „predlžte si Vianoce", bolo to vtipné, inovatívne a pravdepodobne aj komerčne úspešné. Odvtedy to používajú skoro všetci. Dnes to už nie je ani vtipné, ani inovatívne a o komerčnej úspešnosti by sa dalo tiež polemizovať (alebo si myslíte, že zákazníci bez toho, aby sa im v reklame ukázal vianočný stromček či zasnežené námestie, nič nekúpia?).

A čo tak letné Vianoce?

„Máme takú skvelú ponuku, že je to ako keby sme im dali vianočnú ponuku teraz, v lete", približne tak nejako si predstavujem, že začiatkom leta dostala agentúra zadanie, aby pripravila kampaň „letné Vianoce" pre jedného mobilného operátora. A ona uprostred leta minulého roka skutočne aj „bežala" (možno si spomeniete: šťastní ľudia vrhajúci sa do kopy bielych balónikov pripomínajúcich sneh, biele pingpongové loptičky, odhŕňacie auto - akože odhŕňa sneh, do toho príjemná hudba... klasika). K štyrom „pravým" reklamno-vianočným mesiacom tak pribudli ďalšie dva - letné, „falošné".

SkryťVypnúť reklamu

Dnes pravdaže nevedno, ako dlho ešte telekomunikační operátori pobežia so svojimi vianočnými ponukami, v každom prípade je však zrejmé, že podľa reklamného kalendára Vianoce trvajú pol roka. Inovatívne? Vtipné? Efektívne? Kdeže! Skôr absurdné!

Autor je marketingivý poradca. Pracuje v spoločnosti United Consultants

Autor: Marian Timoracký

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  2. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  3. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  4. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  7. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  8. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 418
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 884
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 223
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 647
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 275
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 042
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 696
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 409
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu