* V januári 1996 sa našli v lesnom poraste blízko Veľkých Hostěrádok na Břeclavsku telesné pozostatky muža, ktorého identifikovali ako tridsaťročného kamionistu J. R. zo Zlatých Moraviec. Zavraždený kamionista bol nezvestný od 3. decembra 1995, keď sa naposledy ozval svojmu šéfovi, že prechádza poľsko-litovskú hranicu. Kamión viezol z Čiech cez Poľsko a Litvu do Fínska štyri rámy modelov na autobus a jednu kvapalinovú nezávadnú chemikáliu.
* V marci 1999 prepadli dvaja neznámi pachátelia 39-ročného vodiča rumunského kamiónu v katastri obce Ožďany v okrese Rimavská Sobota. Na tomto mieste kamión havaroval, bol prevrátený a v jeho kabíne čakal vodič na druhý kamión, do ktorého mali preložiť tovar. Jeden z páchateľov ho donútil vyjsť z kabíny, úderom do hlavy ho zrazil na zem. Druhý s kuklou na hlave ho udrel do tváre hlavňou pištole. Mieriac stále na vodiča, prehľadali odkladacie skrinky a vzali mu 600-tisíc rumunských lei, 320 nemeckých mariek, 200 Sk a osobné veci. Z miesta činu ušli na aute, ktoré mali neďaleko zaparkované. Rumunskému vodičovi spôsobili celkovú škodu 9-tisíc korún a zranenie na tvári.
* V októbri toho istého roku zmizol slovenský vodič aj s kamiónom na území Rakúska, kam bol pravdepodobne vylákaný východnou mafiou. Vodič prešiel s kamiónom 17. októbra cez priechod Petržalka-Berg do Rakúska. O deň neskôr videl zhodou okolností jeho kamión na odpočívadle v Štajersku priateľ nezvestného a šiel sa s ním pozdraviť. Za volantom kamiónu však nenašiel svojho priateľa, ale neznámeho Slováka, ktorý mu tvrdil, že jeho priateľ je v reštaurácii. Tam ho však svedok nenašiel. Keď sa vrátil na parkovisko, kamión aj s neznámym mužom už bol preč. Polícia nevylúčila, že slovenského vodiča niekde zastavil gang zlodejov áut a zavraždil ho, aby vozidlo v hodnote 700-tisíc šilingov previezol na Balkán.
* Slovenským, rakúskym, srbským a maďarským kriminalistom sa v novembri 1999 podarilo odhaliť medzinárodný gang únoscov slovenských kamionistov. Jeho členovia lákali vodičov do zahraničia, najčastejšie telefonickými objednávkami na súrne odtiahnutie údajne pokazených áut, alebo vymyslenú prepravu tovaru. Kamionistov potom vraždili a ich autá predávali so ziskom, najmä do krajín bývalej Juhoslávie. Gang, ktorý tvorili predovšetkým Slováci, Česi a občania krajín bývalej Juhoslávie, mal asi dvadsať členov a na svedomí mal minimálne desať vrážd vodičov kamiónov.