Poblikávať môžu iba reklamné prvky, ktoré musia upútať pozornosť. Reklamné prvky sa však vyskytujú na serveroch, ktoré z reklamy žijú a čitateľ vďaka reklame dostáva inak text zadarmo. Preto musí strpieť, že to na stránke trochu bliká. Na firemnom webe však nemá čo hľadať reklamný materiál a ostatné prvky blikať nemusia.
Niečo takéto na firemný web rozhodne nepatrí!
Blikaniu sa vyhnite, veľmi vyrušuje pri čítaní a pri vnímaní obsahu. Ak máte mimoriadnu akciu, zľavu, či prémiu, nemusíte ju nechať iskriť pri obrázku bomby. Čitateľ nápis „zľava“, alebo „špeciálna ponuka“ nájde, stačí, ak bude primerane veľký.
Nie je potrebné blikaním zdôrazňovať obsah a pútať na materiál, ktorý váš zákazník práve našiel – už ho predsa máte na svojom webe. Doprajte jeho očiam pokoj, nech sa môže sústrediť na čítanie, skúmanie technických parametrov, či na výber tovaru tovar.
Hrubou chybou sú predovšetkým rôzne lietajúce nápisy typu „Super akcia za skvelú cenu!“ ktoré sa hýbu na stránke. Podobne animované ikony so psíkom, ktorý drží v zuboch obálku a dúfa, že zákazník pošle majl. Takéto prvky boli v rámci hľadania foriem webových prezentácií prípustné niekedy v roku 1995...
Žiaľ, dajú sa dodnes na niektorých weboch vidieť. Za pár týždňov sa bude písať rok 2005. Forma webu je už známa, stačí sa s ňou trocha zoznámiť.