BRATISLAVA - Značka Globtel je minulosťou. Zmeny, na ktorých mobilný operátor pracoval od septembra minulého roka, sú už dnes zrejmé každému globtelákovi, ktorý sa chtiac-nechtiac stal orindžákom. Celý proces zmeny značky, ktorý sa nazýva aj rebranding, stál niekoľko sto miliónov korún. „Pozitívne efekty pre nás a pre našich zákazníkov budú však vyššie,“ povedal hovorca Orange Slovensko Peter Tóth.
Zmeny nie sú len tie viditeľné na pobočkách. Globtel musel splniť všetky kritériá, ktoré sú pre operátorov skupiny Orange na celom svete jednotné, a zároveň dosiahnuť aj ústupky, aby neopomenul špecifiká domáceho trhu. Aké údaje majú byť na faktúrach, aké farby voliť pri inzerentných materiáloch, v akom duchu sa má viesť reklamná kampaň, to sú len niektoré z nich. Ako zdôrazňujú zástupcovia Orange Slovensko, ide o celkovú zmenu filozofie, o ktorej svedčí aj značka ignorujúca technologický charakter firmy. K výhodám pre operátora nesporne patria možnosti prístupu k spoločným globálnym zdrojom a úspory z nákupov v rámci skupiny.
Zákazníkom by mohlo začlenenie do Orange priniesť napríklad výhodnejšie ceny roamingových hovorov v rámci skupiny. Zatiaľ sú však všetci operátori samotnými ziskovými jednotkami a roamingové poplatky sú výsledkom zmlúv medzi partnermi.
Spoločnosť Orange vznikla v roku 1994, keď ako štvrtý operátor vstúpila na britský trh. Jej majoritným vlastníkom vtedy bola spoločnosť Vodafone. V súčasnosti je už Orange v Británii trhovým lídrom. V auguste minulého roku kúpila Orange spoločnosť France Telecom. Kúpou tohto operátora sledoval využitie dobrého mena značky na vytvorenie globálnej skupiny pre oblasť mobilnej komunikácie. Do nej chce postupne začleniť všetkých operátorov, ktorých akcionársky kontroluje. V Orange Slovensko kontroluje 64 percent. (tom)