BRATISLAVA/BRUSEL. Zamestnanci po celej Európe by si najviac priali, aby im nadriadený pomohol pomenovať problémy, ktoré majú pri plnení pracovných úloh.
Spoločnosť Krauthammer už tretí rok zostavuje európske porovnanie rôznych manažérskych dimenzií. Skúma, aké správanie si spomedzi 27 základných manažérskych oblastí zamestnanci očakávajú, a s ktorým sa naozaj stretávajú. Napríklad porovnáva realitu a ideálny stav pri spôsobe, ako „manažéri podporujú, aby zamestnanci vyjadrovali vlastné nápady" a ako „identifikujú zručnosti zamestnancov".
Každý rok ako najžiadanejšie pre zamestnancov vychádzajú pomoc šéfa pri analyzovaní problémov, ktoré majú zamestnanci pri plnení úloh a schopnosť šéfa priznať vlastnú chybu.
Z prieskumu vyplýva, že 95 percent zamestnancov by chcelo, aby im nadriadený pomohol analyzovať problémy s plnením úloh. V skutočnosti, že sa to u nich vo firme aj deje, povedalo 52 percent zamestnancov.
Napriek tomu, že 80 percent zamestnancov by chcelo, aby ich nadriadený vedel spontánne priznať vlastnú chybu, iba necelá polovica zo zamestnancov si myslí, že svoje prešľapy nadriadení skutočne priznávajú.
Čo vyšlo v prieskume
83 percent zamestnancov by chcelo, aby im nadriadený dal pri delegovaní viac nezávislosti Deje sa to u 35 percent.
80 percent zamestnancov by chcelo, aby im ich nadriadený dával kompletnú spätnú väzbu pri hodnotení ich výkonu. Deje sa to len v 29 percentách.
79 percent zamestnancov by chcelo, aby ich nadriadený zapájal do definovania ich cieľov rozvoja. Zamestnancov zapája 44 percent nadriadených.
Zdroj: Krauthammer
Okrem skúmania najvýznamnejších vzorcov správania vyžadovaných zamestnancami, spoločnosť študovala aj oddanosť zamestnancov, ich pracovné uspokojenie a faktory, ktoré zvažujú pri rozhodovaní, či zostanú u súčasného zamestnávateľa. „Oddanosť zamestnancov je mimoriadne nízka," povedala Steffi Gande, z oddelenia výskumu spoločnosti Krauthammer. „Pracovné uspokojenie je záležitosť premenlivá, manažéri, spoliehajúci sa na to, že v súčasnosti ľudia vytrvajú bez ohľadu na to, ako zle sú vedení, by mali rýchle zmeniť svoj názor" hovorí.
Podľa prieskumu len 41 percent európskych zamestnancov chce u svojho zamestnávateľa zostať v nasledujúcich 12 mesiacoch, zatiaľ čo 27 percent z nich zaujalo neutrálny postoj alebo žiadnu oddanosť necíti.